Ushvan ja Villiinan ankat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

.. piti vielä sanoa, että sen Kirjo-Kippuran räpylä oli vastakuoriutuneena niin, että räpyläosa oli väärinpäin (pohja ylös) ja 90 astetta sisäänpäin kääntynyt. Ja oikeni ja tuli normaaliksi.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

10 ankkaa tuli yhteensä. Viimeisimmät on kyllä aika pieniä ja heikkoja, saa nähdä miten selviävät.
Mutkajalat on suoristuneet, onneksi!
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

Mites siellä tänään jaksellaan?? Voi että ne osaa olla sitte hellyttäviä sottapyttyjä!! :smt007 En malta oottaa, et tulee kesä ja saa sitte niitten kans touhuta pihalla!!
Ushva

Tässä kuvat lopuistakin ankoista. Tosin ei olis kannattanut kuvata niitä ruokailun jälkeen, sillä ovat ihan törtteessä. :smt019

Tämä on se mutkalla ollut poikanen, joka kuoriutui väärästä päästä munaa. Valitettavasti se oli niin rääpäle, että löysin sen tänä aamuna kuolleena. Muut ankat olivat varmaan polkeneet sen sillä se oli ihan littana. :smt010 Olin jo aika toiveikas sen suhteen sillä se söikin jo jotain. Se istuskeli tällain pyrstön varassa, en oo nähnyt muiden poikasten tekevän niin:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Voi harmi :smt010 ja noin söpönen. Oisko ollu jotain vikaa kun nojaili niin taakse?
Ushva

Ankat on kasvaneet, myös Törsti. Se alkaa jo olla kohta pienimpien kirjavien ankkojen kanssa saman kokoinen. Ankkojen tilat alkaa käymään ahtaiksi, mutta en uskalla siirtää niitä kanalasta talliin ennen kuin Törstilläkin on kunnon sulkapuku.

Kuva

Kuva

Kuva
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hetkinen- tammikuusta maaliskuuhun tollanen muutos :smt107 :smt017
Ei taida kana pärjätä kasvuvauhdissa?
Alice

Viesti Kirjoittaja Alice »

Onnittelut kauniista ankanpoikasista!Kyllä ankan lapset ovat ehdotomasti söpöintö mitä voi olla!Meillä on ollut sekä emonsa hautomia ankanpikasia että hautomakoneesta tulleita.Äitinsä vie ne lapsukaiset aika pian uimaan joten olemme jäjestäneet pienen,matalan altaan niille´heti ja ruuaksi olemme antaneet sellaista pikkutipuille tarkoitettua ravintosekoitusta joka on pellettimuodossa.
dumblonde

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Siis voi että, ei saisi laittaa tuommosten söpöisten ankkojen kuvia tänne! :smt019 Isäntä on jo pitkään yllyttänyt minua että otettais ankkoja kun ne on niin nättejä (ja normaalisti kun minä olen se joka alkaa kinuamaan "eikö me voitais ottaa"), mutta minä olen aina vedonnut siihen että ne on niin sottaisia ja räiskyttelee vettä ympäriinsä jne... Mutta on ne vaan kauniita :smt007
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Musta ankkojen kanssa ehdoton juttu on se, että niiden ulkoilukausi on tosi pitkä eikä ainakaan meillä niiden pihan sivussa roiskuttelu, paskominen ja sotkeminen mitään haittaa, mutta ihana niiden touhuja on ikkunasta aamukahvin kanssa katsella! Ne on kyllä oikein pihan somistus!

Keskitalven pakkasilla niiden pito on kyllä ärsyttävän sotkuista, haisevaa ja märkää.. Mutta kun sen ajan jaksaa hyvin putsailla ja vaihtaa pehkuja, niin pian se kevät taas koittaa! :smt003
Ushva

Re: Ushvan ja Villiinan ankat

Tältä meidän ankat näyttävät nykyään:
Ensin kuva Viltsun ankoista, Törsti on tuo iso valkoinen. :smt003 (Kuva vähän epätarkka, näillä oli niin kiire.)
Kuva

Ja ne kolme mitä mulla on enää jäljellä:
Kuva

Villiina toi mulle toisen noista omista kirjavista naaraistaan sen kuolleen ruskean ankan tilalle, mutta mun tyranni-ankat oli sille niin ilkeitä että se sai muuttaa takaisin Törstin ja muiden luokse Pajusaareen. :smt019
dumblonde

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Höh, aika pöhlöjä ankkoja kun eivät huolineet uutta kaveria :smt009 Ois pitäny mun ottaa se mukaan ;) Tässähän uhkaavasti alkaa ankka-kuume kasvaa kun kuvia katselee...
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

No oli se vähän kumma juttu, kun ei uus tyttöystävä kelvannu.. :smt017 No mulle parempi näin! Sinä aamuna kun ankkaa yritin (ja vainki) Ushvalle viiä, niin ne oli kumpiki kirjava yhdessä munimassa itse rakentamassaan pesässä. Iltapäivästä kun tultiin ankan kans takas kotiin niin sinne se säntäs tarkistaan onko munat vielä tallella. Onko ankoille muuten kuin yleistä, et niillä on kimppa haudonta, niinkö kanoilla monasti? Yhteensä munia näyttää olevan pesässä sen kakskymmentä. Tytöillä kolmas päivä menossa. Pesä on semmonen jännän pitkulainen tietenki et kummallakin on tarpeeksi tilaa olla! Laitan tuleen kuvia hautojista jahka kerkiän ja muistan! :smt002 Ainut asia mikä mua harmittaa on se, et siellä ei välttämättä oo törstin munia ollenkaan. Se kun on semmonen huithapeli, ettei välitä mihin se muna sattuu millonki tipahtaan ja koirathan tietysti napsii ne parempiin suihin. No kun tulis ees jokunen ankka lapsonen, vaikkei valkeeta miniankkaa tuliskaan! [-o< :smt003
Vastaa Viestiin