Ushvan ja Villiinan ankat
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Tässä kuvat lopuistakin ankoista. Tosin ei olis kannattanut kuvata niitä ruokailun jälkeen, sillä ovat ihan törtteessä.
Tämä on se mutkalla ollut poikanen, joka kuoriutui väärästä päästä munaa. Valitettavasti se oli niin rääpäle, että löysin sen tänä aamuna kuolleena. Muut ankat olivat varmaan polkeneet sen sillä se oli ihan littana.
Olin jo aika toiveikas sen suhteen sillä se söikin jo jotain. Se istuskeli tällain pyrstön varassa, en oo nähnyt muiden poikasten tekevän niin:

Tämä on se mutkalla ollut poikanen, joka kuoriutui väärästä päästä munaa. Valitettavasti se oli niin rääpäle, että löysin sen tänä aamuna kuolleena. Muut ankat olivat varmaan polkeneet sen sillä se oli ihan littana.

Onnittelut kauniista ankanpoikasista!Kyllä ankan lapset ovat ehdotomasti söpöintö mitä voi olla!Meillä on ollut sekä emonsa hautomia ankanpikasia että hautomakoneesta tulleita.Äitinsä vie ne lapsukaiset aika pian uimaan joten olemme jäjestäneet pienen,matalan altaan niille´heti ja ruuaksi olemme antaneet sellaista pikkutipuille tarkoitettua ravintosekoitusta joka on pellettimuodossa.
Siis voi että, ei saisi laittaa tuommosten söpöisten ankkojen kuvia tänne!
Isäntä on jo pitkään yllyttänyt minua että otettais ankkoja kun ne on niin nättejä (ja normaalisti kun minä olen se joka alkaa kinuamaan "eikö me voitais ottaa"), mutta minä olen aina vedonnut siihen että ne on niin sottaisia ja räiskyttelee vettä ympäriinsä jne... Mutta on ne vaan kauniita 

Musta ankkojen kanssa ehdoton juttu on se, että niiden ulkoilukausi on tosi pitkä eikä ainakaan meillä niiden pihan sivussa roiskuttelu, paskominen ja sotkeminen mitään haittaa, mutta ihana niiden touhuja on ikkunasta aamukahvin kanssa katsella! Ne on kyllä oikein pihan somistus!
Keskitalven pakkasilla niiden pito on kyllä ärsyttävän sotkuista, haisevaa ja märkää.. Mutta kun sen ajan jaksaa hyvin putsailla ja vaihtaa pehkuja, niin pian se kevät taas koittaa!
Keskitalven pakkasilla niiden pito on kyllä ärsyttävän sotkuista, haisevaa ja märkää.. Mutta kun sen ajan jaksaa hyvin putsailla ja vaihtaa pehkuja, niin pian se kevät taas koittaa!

Re: Ushvan ja Villiinan ankat
Tältä meidän ankat näyttävät nykyään:
Ensin kuva Viltsun ankoista, Törsti on tuo iso valkoinen.
(Kuva vähän epätarkka, näillä oli niin kiire.)

Ja ne kolme mitä mulla on enää jäljellä:

Villiina toi mulle toisen noista omista kirjavista naaraistaan sen kuolleen ruskean ankan tilalle, mutta mun tyranni-ankat oli sille niin ilkeitä että se sai muuttaa takaisin Törstin ja muiden luokse Pajusaareen.
Ensin kuva Viltsun ankoista, Törsti on tuo iso valkoinen.

Ja ne kolme mitä mulla on enää jäljellä:

Villiina toi mulle toisen noista omista kirjavista naaraistaan sen kuolleen ruskean ankan tilalle, mutta mun tyranni-ankat oli sille niin ilkeitä että se sai muuttaa takaisin Törstin ja muiden luokse Pajusaareen.

Höh, aika pöhlöjä ankkoja kun eivät huolineet uutta kaveria
Ois pitäny mun ottaa se mukaan
Tässähän uhkaavasti alkaa ankka-kuume kasvaa kun kuvia katselee...

No oli se vähän kumma juttu, kun ei uus tyttöystävä kelvannu..
No mulle parempi näin! Sinä aamuna kun ankkaa yritin (ja vainki) Ushvalle viiä, niin ne oli kumpiki kirjava yhdessä munimassa itse rakentamassaan pesässä. Iltapäivästä kun tultiin ankan kans takas kotiin niin sinne se säntäs tarkistaan onko munat vielä tallella. Onko ankoille muuten kuin yleistä, et niillä on kimppa haudonta, niinkö kanoilla monasti? Yhteensä munia näyttää olevan pesässä sen kakskymmentä. Tytöillä kolmas päivä menossa. Pesä on semmonen jännän pitkulainen tietenki et kummallakin on tarpeeksi tilaa olla! Laitan tuleen kuvia hautojista jahka kerkiän ja muistan!
Ainut asia mikä mua harmittaa on se, et siellä ei välttämättä oo törstin munia ollenkaan. Se kun on semmonen huithapeli, ettei välitä mihin se muna sattuu millonki tipahtaan ja koirathan tietysti napsii ne parempiin suihin. No kun tulis ees jokunen ankka lapsonen, vaikkei valkeeta miniankkaa tuliskaan!