Me ollaan vähän liian myöhään päästy kestopehkun rakentamiseen, mutta jonkin verran sitä on kanoilla jo. Tätä ketjua taas tutkiessani ymmärsin, että meillä on liian ohut pehkukerros, täytyypi kasata sitä lisää ja jonnekin paksummin vielä. Ja liian kuivaa, se on vain vähän kosteahko, kun käden laittaa sinne syvälle, kaadan kyllä vanhat vedet sinne mutta palamiseen tarvitaan varmaan lisää.
Olen tehnyt vähän tyhmästi, kun kanojen mukavuutta ajatellen olen tasoitellut niitä kohtia, joita kanat itse ovat kasanneet keoiksi. Olen ajatellut, että tasainen pehku on parempi, mutta kasat olisivat voineet itse asiassa alkaa paremmin palaa

Orsien alla on kuitenkin paksummin. Lisää vain pitää laittaa kaikkea kaikkialle.
Nyt on jo ilmat aika kylmiä, mutta luin täältä, että monilla on silti palaminen alkanut näinkin viileillä ilmoilla. Ehkä ei meilläkään ole ihan myöhäistä, kun nyt kuitenkin on 2 lämpölamppua ja viime yönä patterikin lämmittämässä. Ajattelimme niiden tuovan pehkun käynnistämiseen lämpöä ja sitten voisi patterin ainakin poistaa. Meidän vanha hirsitalli on vain aika harva, tuuletus toimii mutta lämpö menee myös harakoille. Pitääpi vielä rakoja tiivistellä.
Kuinka paljon sitä ureaa (=pissaa) oikein pitäisi laitella, levitimme sitä ihan alussa ehkä puoli-1 ampärillistä n. 10-12 nelimömetrin alueelle. Pitääköhän sitäkin välillä lisätä?
Nyt aamupäivällä ulkona on 0 astetta ja kanalassa ennen lämpölamppujen käynnistämistä oli +4. Pitää saada lämpöä lisää, ettei tosipakkasilla kanat palellu! Päivisin ollut n.+10 tienoilla, mutta ulkonakaan ei ole edes vielä tosi pakkanen!