ankoista..

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Adeliina

Re: ankoista..

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Haa, nyt vasta huomasin tän viestiketjun :smt001 Kiva että ankat ovat mieluisia, ne on kyllä mainoita tyyppejä :smt001 Täälläkin ovat jo leppyneet mulle ja toipuneet eilisestä kiusaamisesta :smt003 Jokos ootte ankoille nimet keksineet?

Minä päätin heti aluksi, kun ankat kuoriutuivat, ettei niille nimiä keksitä, kun jos käykin niin että syödään ne, niin voi olla vaikeaa... :smt019
Noh, sit kuitenkin kolmelle niistä tuli lempinimet annettua, Ässä, Vauva ja Villi :smt003 noh, hauskasti sit sattui, että ne sit sattuu olemaan just ne kolme jotka jää talveksi, vaikken tosiaan niitä sen kummemin osannut ensin edes ajatella, että ketkä jäis.. ne nyt sattui vaan olemaan eri sukua, ja eri sukupuoltakin, ja eri värisiä :smt001 Vauvalle ja Villille koitin kyllä ehdotella nyt nimiksi Valmaa ja Viiviä, mutta ei kukaan osaa niitä niillä nimillä puhutella, niillä on sit vähän tommoset oudot nimet :smt043

Mulla on muutes myös vähän tuo ankkojen talviasumus vielä hakusessa, meillä on noille nyt sisätilat tarhan vieressä puuliiterissä, maapohja ja päällä nyt vähän heinää, mutta koko kesän aikana olen ne siellä kaksi kertaa nähnyt.. mutta ehkä ne sit menee sinne kun kylmä tulee? tai sit pitää kehitellä joku pienempi koppi, jota ois sit helpompi tarpeen vaatiessa lämmittää.
tanja

Viesti Kirjoittaja tanja »

Meillä ne on tälleen omaperäsesti Aku ja Iines :smt019 ja pegingit on joko Unelma ja Anelma tai Tiivi ja Taavi kun en vieläkään erota sukupuolta niistä. Tai no toinen on Unelma mutta toisesta en tiijä onko Taavi vai Anelma. Meillä Iines meni leikkimökkiin pakkasten tultua, mutta Aku kiipesi korkeimmalle kivelle ja vahti yöt siellä lumessa nököttämällä. Teen yö duunia ja aina kun lähdin tai tulin töistä ni siellä se kähisi korkeimmalla kivellä. Kovilla pakkasilla kävivät sitten vaan pihalla pikasesti lämpöisellä pesulla ja kipittivät kanalaan lämpöiseen takaisin.
Nyt onneks meilläkin ankat uivat jo lammessa kimpassa ja mä oon risun kanssa vahdissa vieressä jos Aku saa päähänsä hukuttaa pienet, mutta suht hyvin niiden kanssa on jo mennyt. Yöksi joudun eristämään vieläkin, ettei tuu isompaa vahinkoa.
Meidän piti rakentaa noille ankoille laavumallinen eristetty mökki vaan taisi jäädä haaveeksi, kun tuntuu että kaikkea hommaa on koko ajan niin tuhottomasti, ettei kunnolla sieneen ehdi. On tää päivisin kotona olo lepposaa :smt013 kun mitään ehdi tekee. Ehkä sit ens kesänä. Se ois tarkotus eristää maasta silleen et laittas tyrox levyn ja siihen päälle puol metriä hiekkaa, siihen sitten olkea, ulkopuoli ohuista kuusen rungoista ja eristettä ja vesivaneri sisäpuollelle. Rakentas niille sinne kanssa pehkun, joka lämmittää. Ei ruokia tai vettä sisälle, muuta kuin kuivaruokaa ja se kapea reikäinen vesiämpäri,eli tuore ruuat pihalla ja uimareissut ja vedellä läträys ulkona.
Memmu10

Viesti Kirjoittaja Memmu10 »

No nimethän ne oli heti saatava :smt003 Poju on Otto, harmaa on Lempi ja Musta-valk. Lotta. Tänään jo aika lähelle päästivät, jos sitä ensi viikolla kun olen yksin kotona uskaltaisin niitä lähteä opettamaan kunnon uintipaikalle. Vuohet kovasti tekisivät tuttavuutta verkon läpi, mutta ankat ei ihan oo lämmenneet :smt001 Nopeasti kyllä ovat kotiutuneet, kun jo minua tervehtivät ja meinasivat jo aitauksesta perässä tulla. Mutta ensin on saatava molemminpuolinen luottamus, ennen kuin alan vapaaksi laskemaan.
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Hei Memmu ja Adeliina :smt006
-puhutteko nyt mahdollisesti meidän Kallen polkemista ankoista: olisi ihana kuulla mihin niitä lapsosia ´liitelee` ...Memmu: jos ostit Adeliinalta ankkoja (meiltä tulleista munista) niin olet tosi onnekas, koska olen huomannut että tänä vuonna jälkeläiset ovat erityisen kookkaita ja kauniita!
Adeliina

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Pirjo, juu, pari Kallen jälkeläistä muutti Memmulle, musta-valkoinen ja harmaa, molemmat (toivottavasti :smt003 ) tyttöjä, ja sit uros niistä toisista munista mitä keväällä haudoin :smt001 Ja kyllä, melko jättejä ovat :smt001
Memmu10

Viesti Kirjoittaja Memmu10 »

Heissan

Kyllä, komeita ovat ja uteliaita tuntuvat olevan. Paistinnälkäinen laikakaan ei saa enää hetkahtamaan, joskin koira jo luovuttanaut.. vain ankkojen kylpyhetki saa enää koiran mielenkiinnon heräämään. Kovasti tykkäävät kun menen tarhaan istumaan ja juttelemaan. Koskea eivät anna, mutta tosi likelle jo tulevat kuuntelemaan :smt001 Isäntäkin viikonloppuna niitä kavereilleen esitteli, alkavat sitäkin pitää ihan kahjona :smt003

Niin, ankkasakki muutti Hollolaan.
Vastaa Viestiin