Ostin isomman Covatutto merkkisen hautomakoneen. Koneessa kosteus saadaan koneeseen koneen pohjalle asetettavilla vesiastioilla. Koneessahan ei ole kosteusmittaria tms. toimintoa jolla voisi kosteusproselttia säädellä.
Kuinka saatte kosteuden nousemaan kuoriutumisvaiheessa? Miten olette hoitaneet kosteuden ylipäänsä Covatutoilla ? Koneen ohjeessa on vain maininta että lisää vettä astioihin tarvittaessa ja pidä astiat täysinä kuoriutumisen aikana. Kosteushan tulisi olla 80 % kuoriutumisen aikana. Tuskin onnistuu Covatutolla. Rcom:illa kosteuden saa säädettyä 1% tarkkuudella.
Neuvoja siis kaivataan
Kysymys Covatutto-hautomakoneista. KOSTEUDEN SÄÄTÖ ?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Kysymys Covatutto-hautomakoneista. KOSTEUDEN SÄÄTÖ ?
Viimeksi muokannut anssiu, 09 Touko 2010, 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Kysymys Cavutto-hautomakoneista. KOSTEUDEN SÄÄTÖ ?
Onko merkki oikeastikin Cavutto? Eikä siis Covatutto?
HiltaHelikopteri kirjoitti:Onko merkki oikeastikin Cavutto? Eikä siis Covatutto?
Voi kauheeta.. Olen muutaman vuoden ajan luullut ja lukenut että se on CAVUTTO

Re: Kysymys Covatutto-hautomakoneista. KOSTEUDEN SÄÄTÖ ?
Meillä on tommoinen 24 eco ja siellä on yksi vesiastia pohjalla. Sen lisäksi laitoin sinne vielä rätin jonka sitten kastelen kun se aika tulee.
Laitoin oman kosteusmittarin sisälle masiinaan ja aika tasasena on kosteus ollut. Vesiastia pitää vain täyttää mielestäni aika usein, eli kaippa sitä sitten tosiaan haihtuu!
Laitoin oman kosteusmittarin sisälle masiinaan ja aika tasasena on kosteus ollut. Vesiastia pitää vain täyttää mielestäni aika usein, eli kaippa sitä sitten tosiaan haihtuu!
mä olin taas luullut aikaisemmin että se on CAVATUTTO,vaikka se on COVATUTTO.anssiu kirjoitti:HiltaHelikopteri kirjoitti:Onko merkki oikeastikin Cavutto? Eikä siis Covatutto?
Voi kauheeta.. Olen muutaman vuoden ajan luullut ja lukenut että se on CAVUTTOMenin ihan valmistajan sivuille tavaamaan tuota sanaa. Miten ihmeessä mä olen lukenut sen CAVUTOKSI. Alkava lukihäiriö......