Kysymys Covatutto-hautomakoneista. KOSTEUDEN SÄÄTÖ ?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
anssiu

Kysymys Covatutto-hautomakoneista. KOSTEUDEN SÄÄTÖ ?

Viesti Kirjoittaja anssiu »

Ostin isomman Covatutto merkkisen hautomakoneen. Koneessa kosteus saadaan koneeseen koneen pohjalle asetettavilla vesiastioilla. Koneessahan ei ole kosteusmittaria tms. toimintoa jolla voisi kosteusproselttia säädellä.

Kuinka saatte kosteuden nousemaan kuoriutumisvaiheessa? Miten olette hoitaneet kosteuden ylipäänsä Covatutoilla ? Koneen ohjeessa on vain maininta että lisää vettä astioihin tarvittaessa ja pidä astiat täysinä kuoriutumisen aikana. Kosteushan tulisi olla 80 % kuoriutumisen aikana. Tuskin onnistuu Covatutolla. Rcom:illa kosteuden saa säädettyä 1% tarkkuudella.

Neuvoja siis kaivataan
Viimeksi muokannut anssiu, 09 Touko 2010, 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Kysymys Cavutto-hautomakoneista. KOSTEUDEN SÄÄTÖ ?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onko merkki oikeastikin Cavutto? Eikä siis Covatutto?
anssiu

Viesti Kirjoittaja anssiu »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Onko merkki oikeastikin Cavutto? Eikä siis Covatutto?

Voi kauheeta.. Olen muutaman vuoden ajan luullut ja lukenut että se on CAVUTTO :smt005 Menin ihan valmistajan sivuille tavaamaan tuota sanaa. Miten ihmeessä mä olen lukenut sen CAVUTOKSI. Alkava lukihäiriö...... :smt022
adore

Re: Kysymys Covatutto-hautomakoneista. KOSTEUDEN SÄÄTÖ ?

Viesti Kirjoittaja adore »

Meillä on tommoinen 24 eco ja siellä on yksi vesiastia pohjalla. Sen lisäksi laitoin sinne vielä rätin jonka sitten kastelen kun se aika tulee.
Laitoin oman kosteusmittarin sisälle masiinaan ja aika tasasena on kosteus ollut. Vesiastia pitää vain täyttää mielestäni aika usein, eli kaippa sitä sitten tosiaan haihtuu!
Kananmuna

Viesti Kirjoittaja Kananmuna »

anssiu kirjoitti:
HiltaHelikopteri kirjoitti:Onko merkki oikeastikin Cavutto? Eikä siis Covatutto?

Voi kauheeta.. Olen muutaman vuoden ajan luullut ja lukenut että se on CAVUTTO :smt005 Menin ihan valmistajan sivuille tavaamaan tuota sanaa. Miten ihmeessä mä olen lukenut sen CAVUTOKSI. Alkava lukihäiriö...... :smt022
mä olin taas luullut aikaisemmin että se on CAVATUTTO,vaikka se on COVATUTTO. :smt005
Vastaa Viestiin