Viisivarpainen tipu?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
mapekor
Viisivarpainen tipu?
Kuinka monella on kuoriutunut tipuja, joiden joukossa on viisivarpaisia poikasia?
Tipu on erittäin virkeä, eikä sillä näy olevan mitään haittaa liikavarpaastaan.
Kuva tipun varpaista on sivuillani: http://mapekor.pp.fi/kanasivut/
Tipu on erittäin virkeä, eikä sillä näy olevan mitään haittaa liikavarpaastaan.
Kuva tipun varpaista on sivuillani: http://mapekor.pp.fi/kanasivut/
-
Suwitsu
Re: Viisivarpainen tipu?
Minkä rotuinen tipu on? Ainakin silkkikanat on viisivarpaisia (ja taisi myös faverollet olla). Onko mahdollista että tipussa olisi jompaa kumpaa näistä hiukan?
-
Rusina
Muutama muukin viisivarpainen rotu löytyy. Tipusi esi-isistä löytyy joku niiden edustaja
.
-
Suwitsu
Eli jokin esi-isistä voi hyvinkin olla viisivarpainen. Ei siis syytä huoleen 
-
kukkokiekuu
Ei näy varpaita kuvassa, kuvaappas ne niin katsotaan sitten, ei suomalainen usko ennen kuin näkee... 
-
Rusina
Kyllä siellä oli kuva. Ihan tyypillinen viisivarpainen tipunjalka
.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Siellä mapekorin kuvissa näkyy viisivarpaisia aikuisia, joten jos tiput ovat niiden jälkeläisiä, niin siinäpä selitys.
Mulla näkyy kuvat jotenkin oudosti litistyneitä, joten saattaapa olla, että näen väärin...mutta kuitenkin olen näkevinäni myös kalkkijalkaa.
Mulla näkyy kuvat jotenkin oudosti litistyneitä, joten saattaapa olla, että näen väärin...mutta kuitenkin olen näkevinäni myös kalkkijalkaa.
-
smari
Meillä syntyi tänä vuonna myös 6 varpaisia tipuja.
Tai oikestaan ne oli jotain 5 ja 6 väliltä, eli ylimääräisessä varpaassa oli yhteenkasvaneena se kuudes siten että oli kuitenkin 6 kynttäkin. Vaikea selittää ja otin kuviakin, mutta en saanu mun kameralla lähikuvista tarkkoja.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Laitapa smari siltikin joku kuva näkyville...aika jännältä vaikuttaa!
-
smari
Pitääkin yrittää kuvata nyt kun ovat jo aikuisen kokoisia. Kaikenmaailman virheitä sitä tuleekin. 
-
Muusa
smari
Minkärotuisia?
mapekorin kuvat oli mulla myös aika littanoita ja tosi hitaita myös ladata, katsoin kyllä mutten huomannut muita viisivarpaisia kuin sen pikkutipun jonka kuvat oli kyllä hyvät? Mikä tämmöinen Levolan kanta muuten on, en muista säilytysohjelman tiedotteissa ikinä huomanneeni mainintaa, säilyttäjälistassa (vuodenvanhassa) ei ainakaan ole?
mapekorin kuvat oli mulla myös aika littanoita ja tosi hitaita myös ladata, katsoin kyllä mutten huomannut muita viisivarpaisia kuin sen pikkutipun jonka kuvat oli kyllä hyvät? Mikä tämmöinen Levolan kanta muuten on, en muista säilytysohjelman tiedotteissa ikinä huomanneeni mainintaa, säilyttäjälistassa (vuodenvanhassa) ei ainakaan ole?
-
smari
-
Muusa
smari no onpa friikki! Joskus 100v sitten olisit voinut esitellä tuota kiertävässä sirkuksessa (ja tienata samalla kätevästi rahat parempaan kameraan)
Rotua edelleen arvuuttelen...?
Rotua edelleen arvuuttelen...?
-
smari
Friikki mitä en olisi toivonu.
Rotu on faverolle, näitä mun erivärisiä mitkä on tosi ihania, mutta ei aina niin täydellisiä. Niillä ei ainakaan varpaat ja parrat oo vähissä niinkuin yleensä on usein tässä rodussa ongelmana.