Viisivarpainen tipu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

mapekor

Viisivarpainen tipu?

Viesti Kirjoittaja mapekor »

Kuinka monella on kuoriutunut tipuja, joiden joukossa on viisivarpaisia poikasia?
Tipu on erittäin virkeä, eikä sillä näy olevan mitään haittaa liikavarpaastaan.
Kuva tipun varpaista on sivuillani: http://mapekor.pp.fi/kanasivut/
Suwitsu

Re: Viisivarpainen tipu?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Minkä rotuinen tipu on? Ainakin silkkikanat on viisivarpaisia (ja taisi myös faverollet olla). Onko mahdollista että tipussa olisi jompaa kumpaa näistä hiukan?
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Muutama muukin viisivarpainen rotu löytyy. Tipusi esi-isistä löytyy joku niiden edustaja :smt003.
mapekor

Viesti Kirjoittaja mapekor »

Rodusta ei ole tietoa . Sekoituksia ovat sekä isä, että äiti :smt045
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Eli jokin esi-isistä voi hyvinkin olla viisivarpainen. Ei siis syytä huoleen :smt001
kukkokiekuu

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

Ei näy varpaita kuvassa, kuvaappas ne niin katsotaan sitten, ei suomalainen usko ennen kuin näkee... :shock:
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Kyllä siellä oli kuva. Ihan tyypillinen viisivarpainen tipunjalka :smt003.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Siellä mapekorin kuvissa näkyy viisivarpaisia aikuisia, joten jos tiput ovat niiden jälkeläisiä, niin siinäpä selitys.
Mulla näkyy kuvat jotenkin oudosti litistyneitä, joten saattaapa olla, että näen väärin...mutta kuitenkin olen näkevinäni myös kalkkijalkaa.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Meillä syntyi tänä vuonna myös 6 varpaisia tipuja. :shock: Tai oikestaan ne oli jotain 5 ja 6 väliltä, eli ylimääräisessä varpaassa oli yhteenkasvaneena se kuudes siten että oli kuitenkin 6 kynttäkin. Vaikea selittää ja otin kuviakin, mutta en saanu mun kameralla lähikuvista tarkkoja.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Laitapa smari siltikin joku kuva näkyville...aika jännältä vaikuttaa!
smari

Pitääkin yrittää kuvata nyt kun ovat jo aikuisen kokoisia. Kaikenmaailman virheitä sitä tuleekin. :smt019
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

smari :shock: Minkärotuisia?
mapekorin kuvat oli mulla myös aika littanoita ja tosi hitaita myös ladata, katsoin kyllä mutten huomannut muita viisivarpaisia kuin sen pikkutipun jonka kuvat oli kyllä hyvät? Mikä tämmöinen Levolan kanta muuten on, en muista säilytysohjelman tiedotteissa ikinä huomanneeni mainintaa, säilyttäjälistassa (vuodenvanhassa) ei ainakaan ole?
smari

Tämän löysin, vaikka tämä ei ole se mistä kerroin vaan vielä oudompi. Yleensähän on ongelmana että 5 varpaisilta roduilta puuttuu se ylimääräinen, mutta tällä on 4 ja 5 kasvaneet yhteen ja toisessa 3 anturaa ja kynttä. Eli 7 kyntinen. Toinen jalka ihan priima. Pitäisi vaan ostaa parempi kamera.
Kuva
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

smari no onpa friikki! Joskus 100v sitten olisit voinut esitellä tuota kiertävässä sirkuksessa (ja tienata samalla kätevästi rahat parempaan kameraan) :smt003
Rotua edelleen arvuuttelen...?
smari

Friikki mitä en olisi toivonu. :smt002 Rotu on faverolle, näitä mun erivärisiä mitkä on tosi ihania, mutta ei aina niin täydellisiä. Niillä ei ainakaan varpaat ja parrat oo vähissä niinkuin yleensä on usein tässä rodussa ongelmana. :smt004 :smt003
Vastaa Viestiin