Meillä alkaa lähitulevaisuudessa talon maalaus, niin revin tänään sitten talon seinustoja tyhjäksi kukista, puskista ja ruohosta. Leikkasin valtavan kokoisen, valtaantuneen tuoksuvatukkapuskan matalaksi. Päätin samalla kiskoa muutaman juurakon pois, kun se leviää niin älyttömästi. Kiskoin yhdestä varresta ja kun juuret nousi, mukana pullahti pinnalle --- muna! Ensin mä säikähdin, että mikä ihme meidän talon kivijalan juuressa pesii! Sitten mä tajusin, että se on ankanmuna ja ajattelin, että tännekö ne harakat niitä on piilotellu? (Tosi fiksuja vaihtoehtoja??) Sitten jo lopulta tajusin, että puskan juurella oli ihan huolellisesti rakennettu ankanpesä. Teppo ja Tellu taapersivat kyseisellä talon sivustalla joskus ihan alkukesästä.. Nyt sitten heitin sieltä menemään 21 ankanmunaa, kun koko kesänä en ole saanut yhtään itselleni! Voi että mua ärsyttää.. Nyt vielä kuvittelen, miten ihanaa olisi ollut, kun Tellu olisi hautonut ja saapastellut pihaan sitten parikymmentä vauvaa perässään..

No, jonkin verran lohduttaa, että harakat eivät siis ole saaneet ihan kaikkia ankanmunia tänä kesänä..
(Liitän kuvan myöhemmin..)