Piilopesä

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Mimmi

Piilopesä

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Voi että mua ottaa pattiin!!! :smt013 :smt012 :smt009 :smt010

Meillä alkaa lähitulevaisuudessa talon maalaus, niin revin tänään sitten talon seinustoja tyhjäksi kukista, puskista ja ruohosta. Leikkasin valtavan kokoisen, valtaantuneen tuoksuvatukkapuskan matalaksi. Päätin samalla kiskoa muutaman juurakon pois, kun se leviää niin älyttömästi. Kiskoin yhdestä varresta ja kun juuret nousi, mukana pullahti pinnalle --- muna! Ensin mä säikähdin, että mikä ihme meidän talon kivijalan juuressa pesii! Sitten mä tajusin, että se on ankanmuna ja ajattelin, että tännekö ne harakat niitä on piilotellu? (Tosi fiksuja vaihtoehtoja??) Sitten jo lopulta tajusin, että puskan juurella oli ihan huolellisesti rakennettu ankanpesä. Teppo ja Tellu taapersivat kyseisellä talon sivustalla joskus ihan alkukesästä.. Nyt sitten heitin sieltä menemään 21 ankanmunaa, kun koko kesänä en ole saanut yhtään itselleni! Voi että mua ärsyttää.. Nyt vielä kuvittelen, miten ihanaa olisi ollut, kun Tellu olisi hautonut ja saapastellut pihaan sitten parikymmentä vauvaa perässään.. :smt049 :smt055

No, jonkin verran lohduttaa, että harakat eivät siis ole saaneet ihan kaikkia ankanmunia tänä kesänä..

(Liitän kuvan myöhemmin..)
Mimmi

Re: Piilopesä

Kuva

Kuva
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Voih, tulee ihan mieleen monta omaa kesää kun meidän brahmat ovat olleet mestareita etsimään piilopesiä. Silloin kun lapset oli pieniä, niiden etsiminen oli hauskaa ajanvietettä, mutta usein kävi niinkin että koirat ja harakat löysi niistä osan. Tänä kesänä on brahmat olleet aitauksessa ja on ollut hienoa kun kaikki irti olevat muut kanat ovat käyneet kiltisti munimassa sisälle pesiin.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Kuulostaapa tutulta. Mä löysin myöhään toissa syksynä kaks pesää sillälailla, ku lampaat söi perennat :smt012 :smt003 Toisessa pesässä oli kymmenkunta ja toisessa 13 ja viereen oli alettu rakentaa kolmatta pesää, jossa ei ollu ku kolme. Muistaakseni. Siitä viisastuneena mä olenkin ratsannut haravan kanssa tonttia läpi säännöllisesti. Mahtaa olla idioottimaisen näköistä touhua.Tuli tässä eräänkin kerran mieleen, että parikymmentä vuotta sitten munan metsästys tarkoitti kyllä meikä tytölle ihan eri asiaa...
Mimmi

:smt044
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

:smt005 :smt005 :smt044 :smt044 Kylläpäs teillä on piilopesiä!!
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Olethan muistanut jättää löytämisiisi piilopesiin yhden merkatun pesämunan niin kanat käyvät sinne jatkossa munimassa,eivätkä etsi uutta pesää. :smt002
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Avasitko yhtään munaa( tiedän haju kamala) mut siitä saisit pientä vinkkiä, onko niitä yritetty hautoo vai unehettu koko juttu.
Mimmi

Avasin. Ei ollut haudottu ja oli sitä paitsi ihan kunnossa! Vähän kuivahtanut, eli kalvo ikään kuin sitkeä, mutta keltuainen oli aivan kirkkaan keltainen. Roskiin silti heitin..
Vastaa Viestiin