hanhissa eroja?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kotkot

hanhissa eroja?

Viesti Kirjoittaja kotkot »

aina saa kuulla että hanhet kiukkuisia.... :smt017
jos ottaisi lemmikiksi hanhia,niin riittääkö 2 kpl? pikkuhanhia en halua! joten kumpaa kannattaa miettiä,naaraita vaiko uroksia. onko niillä eroja,esim kiltteyden,kesyyntymisen suhteen?
ninnu

Re: hanhissa eroja?

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Vastaampa nyt kahden hanhen kokemuksella :smt003

Mulla on siis uros ja naaras, elelevät pariskuntana, enkä usko, että ne itse siihen enempää lajitovereita kaipaavat. Enkä ole niitä enempää hankkimassa. Ovat tulleet mulle aikuisena. Harald on rohkeampi, Tyyne pysyy enemmän taka-alalla. Molemmat syövät kädestä ja ovat "kilttejä".
Nyt Tyyne hautoo ja Harald on hurjana, sihisee ja sähisee,eikä suostu ulos, jos Tyynekään ei tule. Suojelee erinomaisesti naikkostaan tilanteessa, kuin tilanteessa oli haudonta menossa tai ei. Harald myöys kailottaa paljon enemmän, kuin Tyyne. Aina kun tulevat ulos aloittaa sen kovan metelöinninsä, joten naapuritkin tietää milloin hansut on liikenteessä :smt003

Jos pihaan tulee vieraita aloittavat myös kailotuksen ja uros "syöksyy" pää alhaalla, kieli ulos suusta vieraita kohti, mutta lopettaa noin parin metrin etäisyydellä. Sama toistuu jos vieraat menevät liian lähelle, eli noin metriin...päälle ei kuitenkaan tule. Nyt kuitenkin kun on haudonta, en kyllä ketään päästäisi niiden osastolle navettaan, sen verran tarkkoja ovat nyt pesästään...eipä sinne kyllä kukaan ole halunnutkaan mennä :smt002
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Ootko ninnu kiinnitäny huomioo kaulahöyheniin tossa ärhentelyvaiheessa.. ihkin pörhällään ovat... meillä nyt kun likat viimein totes ettei Hanneksesta taaskaan ollu isäksi, Heta välillä hermostuu tohon ylisuojelevaan äijään ja pöllyttää sitä aika tavalla että mitäs siinä ärhentelet, menee vielä sapuskat säännöstelyyn kele...
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Empä nyt muista miten nuo kaulahöyhenet ovat, kun "syöksyy" :smt017

Mutta tässä nyt tämä asento, tässä vaiheessa ei ole vielä nokka auki, eikä kieli pihalla :smt002
Kuva
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Ompas hurjan näkönen... hui.. :smt048
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Juu.. sitten tolla veijarilla on hampaat, jolla katkee esim sähköjohdot ihan pienelläl pureskelulla, niin että jos tarttuu kiinni, niin kyllä tuntuu....ja seuraavaks sitten lätkitään olkaluulla .. siks mulla on ne maalivahtisuojat, et pääsen kerään tarvittaessa munat vek!
Vastaa Viestiin