Vastaampa nyt kahden hanhen kokemuksella
Mulla on siis uros ja naaras, elelevät pariskuntana, enkä usko, että ne itse siihen enempää lajitovereita kaipaavat. Enkä ole niitä enempää hankkimassa. Ovat tulleet mulle aikuisena. Harald on rohkeampi, Tyyne pysyy enemmän taka-alalla. Molemmat syövät kädestä ja ovat "kilttejä".
Nyt Tyyne hautoo ja Harald on hurjana, sihisee ja sähisee,eikä suostu ulos, jos Tyynekään ei tule. Suojelee erinomaisesti naikkostaan tilanteessa, kuin tilanteessa oli haudonta menossa tai ei. Harald myöys kailottaa paljon enemmän, kuin Tyyne. Aina kun tulevat ulos aloittaa sen kovan metelöinninsä, joten naapuritkin tietää milloin hansut on liikenteessä
Jos pihaan tulee vieraita aloittavat myös kailotuksen ja uros "syöksyy" pää alhaalla, kieli ulos suusta vieraita kohti, mutta lopettaa noin parin metrin etäisyydellä. Sama toistuu jos vieraat menevät liian lähelle, eli noin metriin...päälle ei kuitenkaan tule. Nyt kuitenkin kun on haudonta, en kyllä ketään päästäisi niiden osastolle navettaan, sen verran tarkkoja ovat nyt pesästään...eipä sinne kyllä kukaan ole halunnutkaan mennä