Noin viikko sitten kuoli yllättäen n. vuoden ikäinen muniva kana. Löytyi aamulla orsien alta kuolleena. Viime yönä oli kuollut vajaa kolmeviikkoinen tipu(kana).
Kummallakaan en ole huomannut mitään oireita. Ovat olleet varsin terhakkaita ja reippaita ja ykskaks löytyvät kuolleena?
Multa ei ole yksikään kana ennen kuollut näin!
Mulle tuli kesällä kaksi uutta kanaa toisaalta.. jotka olivat karanteenissa heti kaksi viikkoa kalkkijalan ja kanapunkin vuoksi, ovatko nämä tuoneet jonkin tarttuvan sairaudenkin? Lähetin aiemmin kuolleen kanan jo Eviraan, mistä ei ole vielä tullut tietoa.
En ole nähnyt ontumista tai halvaantumisen merkkejä, jotka viittais Marekiin. En minkäänlaista nuhaa tai pärskimistä.
Onko veikkauksia? Mitä kelettä tää on? En malta odottaa tuloksia! Kestää kestää.. Nyt pelkään että nuo kaikki vaan kuolee yks toisensa jälkeen.
Tämä on ollut oikea huonononnen kesä. 12 kuoriutunesta tipusta 8 on kukkoja, vaikka kanoja tahdon, ja näistäkin kanatipuista kuoli nyt yksi. Kuudesta munivasta kanasta kuoli yksi.
Mulla oo kohta jäljellä kanan kanaa. Jäljellä on nyt kukko, viisi munivaa kanaa, kolme kanatipua ja 8 kukkotipua.. Huoh..
Tipuista olen jo luvannut myydä pois kukkotipun ja kaksi kanatipua, en ois luvannut niitä pois, jos oisin tiennyt, ettei kanatipuja tule enenpää ja tällaisia yllättäviä kuolemia ilmenee. Tosin jos näissä nyt jokin tarttuva sairaus on, en ole varma haluanko myydä niitä ja haluaako hän niitä enää sitten.