Oho, onpa vaavit jo isoja
Lueskelin lisää uutta vaakkukirjaani, ja siellä oli muuten puhetta tuosta väärästä päästä kuoriutumisesta. Jos tipu yrittää ulos väärästä päästä, saattaa ilma loppua, ja siitä päästä on vaikeampi tulla pihalle. SUositeltiin, että tipun tekemää aukkoa munankuoressa hieman suurennettaisiin jotta tipu saa happea, ja jos näyttää että kuoriutuminen pitkittyy niin poikasta voidaan auttaa enemmänkin. Terävästäpäästä tulee enemmän verta kuin pyöreästä jos kuorta rikkoo itse, mutta on kuulemma parempi siitä huolimatta hieman auttaa. Eli me ollaan Mimmin kanssa näköjään menetelty aivan oikein
ProGut:sta en osaa sanoa

Itse ostin oluthiivaa, joka oli tarkkoitettu hevosille, ja siinä oli aika iso hiutalekoko. Hmm.. olikohan se 3dl neljään kiloon rehua.. mun pitää tarkistaa annostus. Mutta kaipa siinä saa järkeä käyttää, sillä Moilasen verkkokaupasta ostettu oluthiiva oli paljon hienojakoisempaa, eli voisi kuvitella että sitä tarvitsisi vähemmän suhteessa. Tuossa Moilaselta otsetussa oluthiivassa (tarkoitettu kait kyyhkyille) on annosteluohje, ja mä luulen että se on aika hyvä vaakuille. Vielä, jos vaakut pääsevät vihreälle, siis poikaset, niin silloin pelkkä kananpoikasrehu saattaa riittää.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.