Ankkavauvat on kyllä myös niin suloisia että niitä tulee varmasti ihasteltua päivät pitkät.
Ankkavauvoja
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Ushva
-
Suvianne
-
ninnu
Tilasin ankkakirjan (The Domestic Duck, kirjoittajat olivat Ashton-nimisä), joka on vallan mainio! Asioihin mennään pintaa syvemmältä. Myös tässä kirjassa muistutetaan ankanpoikasten niasiinin tarpeesta, eli varotiellaan niiden kasvattamisesta pelkällä kananpoikien ruualla. Oluthiivaa suositellaan B-vitamiinien (mm. niasiini) lähteeksi myös täällä. Eli, kaikki, jotka kasvatatte ankkoja, niin muistakaa tämä! Pitäisikö lisätä tieto myös tuonne ankkojen lajiesittelyyn ettei käy huonosti ankkavaavien kanssa 
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
Jyrika
Ostin säkillisen ProGut suolistotehostetta, nyt kun on lampailla ankaraa rehunvaihtoa menossa laitumelta säilöttyyn heinään.tipsi kirjoitti:Myös tässä kirjassa muistutetaan ankanpoikasten niasiinin tarpeesta, eli varotiellaan niiden kasvattamisesta pelkällä kananpoikien ruualla. Oluthiivaa suositellaan B-vitamiinien (mm. niasiini) lähteeksi myös täällä.
ProGutin mainoksessa sanotaan, että "Progut farm on panimohiivasta patentoidulla menetelmällä valmistettu täydennysrehu, joka tehostaa suolen vastustuskykyä erilaisia bakteerien, virusten ja loisten aiheuttamia tulehduksia vastaan."
Riittäisiköhän tuo B-vitamiinitäydennykseksi?
http://www.suomenrehu.com/page.asp?_item_id=579
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Oho, onpa vaavit jo isoja
Lueskelin lisää uutta vaakkukirjaani, ja siellä oli muuten puhetta tuosta väärästä päästä kuoriutumisesta. Jos tipu yrittää ulos väärästä päästä, saattaa ilma loppua, ja siitä päästä on vaikeampi tulla pihalle. SUositeltiin, että tipun tekemää aukkoa munankuoressa hieman suurennettaisiin jotta tipu saa happea, ja jos näyttää että kuoriutuminen pitkittyy niin poikasta voidaan auttaa enemmänkin. Terävästäpäästä tulee enemmän verta kuin pyöreästä jos kuorta rikkoo itse, mutta on kuulemma parempi siitä huolimatta hieman auttaa. Eli me ollaan Mimmin kanssa näköjään menetelty aivan oikein
ProGut:sta en osaa sanoa
Itse ostin oluthiivaa, joka oli tarkkoitettu hevosille, ja siinä oli aika iso hiutalekoko. Hmm.. olikohan se 3dl neljään kiloon rehua.. mun pitää tarkistaa annostus. Mutta kaipa siinä saa järkeä käyttää, sillä Moilasen verkkokaupasta ostettu oluthiiva oli paljon hienojakoisempaa, eli voisi kuvitella että sitä tarvitsisi vähemmän suhteessa. Tuossa Moilaselta otsetussa oluthiivassa (tarkoitettu kait kyyhkyille) on annosteluohje, ja mä luulen että se on aika hyvä vaakuille. Vielä, jos vaakut pääsevät vihreälle, siis poikaset, niin silloin pelkkä kananpoikasrehu saattaa riittää.
Lueskelin lisää uutta vaakkukirjaani, ja siellä oli muuten puhetta tuosta väärästä päästä kuoriutumisesta. Jos tipu yrittää ulos väärästä päästä, saattaa ilma loppua, ja siitä päästä on vaikeampi tulla pihalle. SUositeltiin, että tipun tekemää aukkoa munankuoressa hieman suurennettaisiin jotta tipu saa happea, ja jos näyttää että kuoriutuminen pitkittyy niin poikasta voidaan auttaa enemmänkin. Terävästäpäästä tulee enemmän verta kuin pyöreästä jos kuorta rikkoo itse, mutta on kuulemma parempi siitä huolimatta hieman auttaa. Eli me ollaan Mimmin kanssa näköjään menetelty aivan oikein
ProGut:sta en osaa sanoa
-
Mimmi
Miten Moilasen sivuilta löytyy tuo oluthiiva, kun en löytänyt?
Muoks; Ja mitenhän hyvin se on riittänyt, kun olen tähän saakka antanut noille kolmelle päivittäin kourallisen matoja/etanoita/toukkia yms. ja lisäksi pari kertaa viikossa maksalaatikkoa, jauhelihaa tms.? Ja muuten ovat siis pikkupunaheltalla noin perusravintona ja herkkuina pullamössöä, perunaa ja makaroonia..
Muoks; Ja mitenhän hyvin se on riittänyt, kun olen tähän saakka antanut noille kolmelle päivittäin kourallisen matoja/etanoita/toukkia yms. ja lisäksi pari kertaa viikossa maksalaatikkoa, jauhelihaa tms.? Ja muuten ovat siis pikkupunaheltalla noin perusravintona ja herkkuina pullamössöä, perunaa ja makaroonia..
Muistaakseni tämä oli sitä oluthiivaa:
http://www.kennel-callex.fi/?cat=28&page=0&ws=&prod=39
Hehe, kuulostaa kunnon hemmottelulta Mimmi nuo antamasi herkut. Ja luulisi että on riittävästi.. jos oikein ymmärsin vaakkukirjasta niin että vehnälisäyskin saattaa b-vitamiinin tarpeeseen auttaa (eli leivässä yms. sitä olisi).
http://www.kennel-callex.fi/?cat=28&page=0&ws=&prod=39
Hehe, kuulostaa kunnon hemmottelulta Mimmi nuo antamasi herkut. Ja luulisi että on riittävästi.. jos oikein ymmärsin vaakkukirjasta niin että vehnälisäyskin saattaa b-vitamiinin tarpeeseen auttaa (eli leivässä yms. sitä olisi).
-
Ushva
-
Tius^^