Viiriäiset
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Eikös tuollainen villivärinen ole aina kana, jos sillä on vaalea rinta???HiltaHelikopteri kirjoitti:Voi kuinka sieviä Mimmin viirulaiset! Kolmesta ekasta ei aavistustakaan, mutta neljättä inttäisin kukoksi
Joko neljän viikon ikäisiltä näkee?monnilainen kirjoitti:Kurkista pepusta, niin ei tarvitse arvailla

Kiitos kiitos! *kumartaa*smari kirjoitti:Mimmin kotisivut on myös aivan ihanat
Sinne vain terkkuja vieraskirjaan!

Villivärisillä kanoilla on täplikäs rinta. Kukoilla rinta on hieman ruosteenpunainen.
Esim. tuolla vasemmalla kana, oikealla kukko:
http://www.poultryhelp.com/d1pharo.jpg
Mutta vaikea sanoa tuosta nelostipusta kumpi on kun ei näe edestä ja väritkin voi vääristää.
Mä näin erot pepuista vasta joskus 5 viikkoisena
Mutta voihan sitä tirkistellä jos sieltä jotain erottuisi 
Esim. tuolla vasemmalla kana, oikealla kukko:
http://www.poultryhelp.com/d1pharo.jpg
Mutta vaikea sanoa tuosta nelostipusta kumpi on kun ei näe edestä ja väritkin voi vääristää.
Mä näin erot pepuista vasta joskus 5 viikkoisena

Mimmi, mistä hankit nuo hautomasi munat? Olikos ne joltain foorumilaiselta? Noita harmaita nimittäin näkee vähemmän ja olisi joskus kiva saada sellaisiakin
Yksi toinenkin foorumilainen taisi haaveilla niistä.
Pitäisi jossain vaiheessa kehitellä sellainen "tietopankki" noiden värien periytymisestä (että kuka on risteyttänyt mitäkin värejä ja mitä tullut lopputulokseksi...). Saisi hieman tietoa miten nuo periytyy.
Ketjun alkupään lämpötilajutuista sen verran että kysyin asiaa eläinsuojeluvalvojalta. Hän lupasi selvittää onko lämpötiloista jotain suosituksia. Lintujen kohdalla on harvemmin mitään tarkkaa astemäärää, vain suositus että pidetään "lajille sopivissa olosuhteissa". Ja japaninviiriäinen on muuten myös muuttolintu eli muuttaa japanin eteläosiin talveksi.

Pitäisi jossain vaiheessa kehitellä sellainen "tietopankki" noiden värien periytymisestä (että kuka on risteyttänyt mitäkin värejä ja mitä tullut lopputulokseksi...). Saisi hieman tietoa miten nuo periytyy.
Ketjun alkupään lämpötilajutuista sen verran että kysyin asiaa eläinsuojeluvalvojalta. Hän lupasi selvittää onko lämpötiloista jotain suosituksia. Lintujen kohdalla on harvemmin mitään tarkkaa astemäärää, vain suositus että pidetään "lajille sopivissa olosuhteissa". Ja japaninviiriäinen on muuten myös muuttolintu eli muuttaa japanin eteläosiin talveksi.
Ai ne ovat Kuukernupilta, en tiennyt että sieltä tulee noita harmaitakin...vai ovatko ne nyt sitten niitä "kanelin värisiä" virallisemmin? Niitä siellä ainakin taisi olla. Mun linnut ovat sieltä ja Maikilta (ja Maikki taisi myydä lintuja Kuukernupillekin mikäli oikein muistan
). Eli Mimmin linnut ovat varmaankin sukua omilleni.
Huhuu Kuukernuppi, minkä värisiä sun nykyiset viirut ovat?
Mulla oli yksi harmaa, tai sellaisena se syntyi mutta alkoi joskus 10 viikkoisena muuttua ruskeammaksi ja tuli ruskeiden lintujen kuviointia selkään. Enpä tiedä minkä värinen se on mutta huurrettu suklaa voisi kuulostaa hyvältä

Huhuu Kuukernuppi, minkä värisiä sun nykyiset viirut ovat?
Mulla oli yksi harmaa, tai sellaisena se syntyi mutta alkoi joskus 10 viikkoisena muuttua ruskeammaksi ja tuli ruskeiden lintujen kuviointia selkään. Enpä tiedä minkä värinen se on mutta huurrettu suklaa voisi kuulostaa hyvältä

Terve kaikille,
no nyt kotisivu valmiina, katto sieltä, mitä minulla on....
www.tolplatalu.com tai www.zone.ee/tolpla
no nyt kotisivu valmiina, katto sieltä, mitä minulla on....
www.tolplatalu.com tai www.zone.ee/tolpla