Viiriäiset

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Mimmin kotisivut on myös aivan ihanat :smt007
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Voi kuinka sieviä Mimmin viirulaiset! Kolmesta ekasta ei aavistustakaan, mutta neljättä inttäisin kukoksi :smt002
Eikös tuollainen villivärinen ole aina kana, jos sillä on vaalea rinta???
monnilainen kirjoitti:Kurkista pepusta, niin ei tarvitse arvailla :smt001
Joko neljän viikon ikäisiltä näkee? :smt017
smari kirjoitti:Mimmin kotisivut on myös aivan ihanat :smt007
Kiitos kiitos! *kumartaa*
Sinne vain terkkuja vieraskirjaan! :smt002
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Villivärisillä kanoilla on täplikäs rinta. Kukoilla rinta on hieman ruosteenpunainen.
Esim. tuolla vasemmalla kana, oikealla kukko:
http://www.poultryhelp.com/d1pharo.jpg
Mutta vaikea sanoa tuosta nelostipusta kumpi on kun ei näe edestä ja väritkin voi vääristää.

Mä näin erot pepuista vasta joskus 5 viikkoisena :smt017 Mutta voihan sitä tirkistellä jos sieltä jotain erottuisi :smt003
Mimmi

Joo, kyllä mä jo nytkin tirkistelin: kaikki on kanoja. :smt003
Mimmi

No niin, kaksi harmaata on kukkoja, koska molemmat aloittivat kiroilunsa. Toiset kaksi (villivärinen ja valkoinen) ovat ainakin vielä hissukseen, joten niistä on toivoa..

Nyt vois varmaan sieltä pyllystäkin jo nähdä, kun kerran aloittavat jo sukupuolen mukaisen käyttäytymisen..
dripple

Mimmi, mistä hankit nuo hautomasi munat? Olikos ne joltain foorumilaiselta? Noita harmaita nimittäin näkee vähemmän ja olisi joskus kiva saada sellaisiakin :smt007 Yksi toinenkin foorumilainen taisi haaveilla niistä.

Pitäisi jossain vaiheessa kehitellä sellainen "tietopankki" noiden värien periytymisestä (että kuka on risteyttänyt mitäkin värejä ja mitä tullut lopputulokseksi...). Saisi hieman tietoa miten nuo periytyy.

Ketjun alkupään lämpötilajutuista sen verran että kysyin asiaa eläinsuojeluvalvojalta. Hän lupasi selvittää onko lämpötiloista jotain suosituksia. Lintujen kohdalla on harvemmin mitään tarkkaa astemäärää, vain suositus että pidetään "lajille sopivissa olosuhteissa". Ja japaninviiriäinen on muuten myös muuttolintu eli muuttaa japanin eteläosiin talveksi.
Mimmi

No, mulla ois pari ylimääräistä harmaata kukkoa. :smt003 Tosin yksi niistä (eka satsista kuoritunut) on ihan hirmuisen pikkuinen.. Onkohan siinä jotain vikaa? Mun viiriäiset ovat Kuukernupilta.
dripple

Ai ne ovat Kuukernupilta, en tiennyt että sieltä tulee noita harmaitakin...vai ovatko ne nyt sitten niitä "kanelin värisiä" virallisemmin? Niitä siellä ainakin taisi olla. Mun linnut ovat sieltä ja Maikilta (ja Maikki taisi myydä lintuja Kuukernupillekin mikäli oikein muistan :smt017 ). Eli Mimmin linnut ovat varmaankin sukua omilleni.

Huhuu Kuukernuppi, minkä värisiä sun nykyiset viirut ovat?

Mulla oli yksi harmaa, tai sellaisena se syntyi mutta alkoi joskus 10 viikkoisena muuttua ruskeammaksi ja tuli ruskeiden lintujen kuviointia selkään. Enpä tiedä minkä värinen se on mutta huurrettu suklaa voisi kuulostaa hyvältä :smt003
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Huhhuu vaan, tällä hetkellä kasvamassa 2-viikkoisia viirulaisia joista muutama on kanelin värisiä...Väreinä tällä hetkellä suklaa, kaneli, kulta, tavis ja valkoinen, pinguja näyttäis myös olevan kasvamassa..
tolplatalu

Viesti Kirjoittaja tolplatalu »

Terve kaikille,

no nyt kotisivu valmiina, katto sieltä, mitä minulla on....

www.tolplatalu.com tai www.zone.ee/tolpla
Mimmi

HiltaHelikopteri kirjoitti:Voi kuinka sieviä Mimmin viirulaiset! Kolmesta ekasta ei aavistustakaan, mutta neljättä inttäisin kukoksi :smt002
Onnea Hiltalle: näinhän se oli! Ensin kiekuili kaksi harmaata, sitten muutamaa päivää myöhemmin tämä villivärinenkin. Valkoinen on "vielä" kana.. :smt002
Vastaa Viestiin