Muksujen hautomo osa 2½!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Muksujen hautomo osa 2½!
Ihan ok:lta vaikuttaa.
Turha tressi pois, sillä digimittarin kanssa saa helposti 36-40 asteen tuloksia, riippuen siitä miten anturi on.

Ei tarvii, munien jopa suositellaan olevan vrk tai kaksi käänätmättä aluksi... 

Komppaan Eepiä. Eli aloitat kääntelyn sitten lauantai-iltana.
Nyt on haudottu 5 päivää ja läpivalaisu takana.
Kolmessa munassa ei ollu hämähäkkiä, mutta otin neuvosta vaarin ja jätin kaksi koneeseen lämpöä tasaamaan.
Alussa mulla siis oli 15 munaa. Yksi ei mahtunut, mutta en raaskinut sitä heittää pois, joten jätin sen muiden päälle ja vaihtelin aina sen paikkaa käännön yhteydessä.
Nyt sit poistin yhden B munan ja tuo päällä keikkunut pääsi alas merkintä kyljessään. Merkinnässä siis lukee et se on 5 ekaa päivää keikkunut muiden päällä.
ELi nyt 12 munan kanssa jatketään hautomista, kääntämistä ja jännitystä!
Kolmessa munassa ei ollu hämähäkkiä, mutta otin neuvosta vaarin ja jätin kaksi koneeseen lämpöä tasaamaan.
Alussa mulla siis oli 15 munaa. Yksi ei mahtunut, mutta en raaskinut sitä heittää pois, joten jätin sen muiden päälle ja vaihtelin aina sen paikkaa käännön yhteydessä.
Nyt sit poistin yhden B munan ja tuo päällä keikkunut pääsi alas merkintä kyljessään. Merkinnässä siis lukee et se on 5 ekaa päivää keikkunut muiden päällä.
ELi nyt 12 munan kanssa jatketään hautomista, kääntämistä ja jännitystä!
Hyvä hyvä...noinhan sen pitikin olla
B-munat (Bondin lauma) ovat myös täällä olleet vielä ilman hämähäkkejä, eli haudontasi näyttää todella hyvältä. 

Nyt on eka viikko takana ja kaksi edessä.
On käännelty munia hanskat kädessä ja vaihdeltu paikkoja. Lämpötilaa tarkkailen noin 3-5 kertaa päivässä.
Suurin pelkoni on et lamppu hajoaa ja mulla ei ole varalamppua.
Katsoin Discovery kanavalta "Kuika se tehtiin" ja siinä oli tehdashaudonta. Munia käännettiin tunnin välein 45 astetta. 18,5 päivänä muniin tehtiin reikä terävään päähän ja sinne ruiskutettiin rokote.
Sit kun tiput oli kuoriutunut niin ne eroteltiin heti tyttöihin ja poikiin siipisulkien perusteella. Jos siiven alimmat (kärki) sulat oli tasapitkät, niin tipu on poika ja jos ne on eripituisia, niin tipu on tyttö.
Sit ne meni reilun kuukauden ikäisinä teuraaksi tai sit saivat tytöt jäädä munimaan.
Mun 5v. tyttö ilmoitti ton nähdessään et meidät tipuja ei syödä... Mut kuitenkin meinaa jatkaa kanan syömistä.
Eli voi olla et meillä joskus kanat karjaa ja sit syödään "kaupasta ostettua" broileria! :D
On käännelty munia hanskat kädessä ja vaihdeltu paikkoja. Lämpötilaa tarkkailen noin 3-5 kertaa päivässä.
Suurin pelkoni on et lamppu hajoaa ja mulla ei ole varalamppua.
Katsoin Discovery kanavalta "Kuika se tehtiin" ja siinä oli tehdashaudonta. Munia käännettiin tunnin välein 45 astetta. 18,5 päivänä muniin tehtiin reikä terävään päähän ja sinne ruiskutettiin rokote.
Sit kun tiput oli kuoriutunut niin ne eroteltiin heti tyttöihin ja poikiin siipisulkien perusteella. Jos siiven alimmat (kärki) sulat oli tasapitkät, niin tipu on poika ja jos ne on eripituisia, niin tipu on tyttö.
Sit ne meni reilun kuukauden ikäisinä teuraaksi tai sit saivat tytöt jäädä munimaan.
Mun 5v. tyttö ilmoitti ton nähdessään et meidät tipuja ei syödä... Mut kuitenkin meinaa jatkaa kanan syömistä.
Eli voi olla et meillä joskus kanat karjaa ja sit syödään "kaupasta ostettua" broileria! :D

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Toivottavasti nyt haudonta onnistuu
Pakko onnistua, teillä on niin sitkeästi yritetty! Ostapa kuitenkin se varalamppu, ettei ainakaan siitä jää kiinni.

Sama pelko mulla oli täällä, että lamppu sammuu. Loppu vaiheessa lamppu yhden kerran meinas luultavasti sammua muttei onneksi sammunutkaan. Ja kun niitä lamppuja ei tunnu mistään kaupasta löytyvän...
Itse olen saanut sopivia lamppuja kysymällä rautakaupasta. Varastossa oli mutta ei hyllyssä vähäisen kysynnän vuoksi. 

8 päivää vielä!
En ole muuten koskenut muniin kuin kääntäessä. En edes läpivalaisen niitä.
Jos ei onnistu niin hankitaan sit vaikka marsuja...
Voit siis unohtaa marsujen ja mursujen hankinnan! Kyllä sieltä nyt ne 12 tipua tulee. Toivottavasti tulee kauniita vaaleankirjavia ja tummia pingviinin värisiä paljon!Millax kirjoitti:8 päivää vielä!

Nyt alkaa jännät ajat.
Ollaan nyt yhdellä kädellä (lapsien tapa laskea), eli 5 päivää jäljellä.
Torstaina on se päivä ja tiistaina ajattelin vakan kerran aamulla kääntää munat, kun silloin ne jäävät siihen asentoon, miten olivat sen ekan 2 päivää kääntämättä.
Alkaa jännittää!
Ollaan nyt yhdellä kädellä (lapsien tapa laskea), eli 5 päivää jäljellä.
Torstaina on se päivä ja tiistaina ajattelin vakan kerran aamulla kääntää munat, kun silloin ne jäävät siihen asentoon, miten olivat sen ekan 2 päivää kääntämättä.
Alkaa jännittää!
Täällä kanssa odotellaan innolla Sinun tipujen kuoriutumista! 

Kolme yötä enää!
Kaksi kääntöä, eli huomisaamu on viimeinen.
Muuten on munat saanu olla rauhassa, peitsi et eilen näytin yhdellä munalla ulkomaalaiselle lapsivieraalle vesitestin. Hienosti muna rokkasi ja lapsi oli iloinen!
Jännää!!
Kaksi kääntöä, eli huomisaamu on viimeinen.
Muuten on munat saanu olla rauhassa, peitsi et eilen näytin yhdellä munalla ulkomaalaiselle lapsivieraalle vesitestin. Hienosti muna rokkasi ja lapsi oli iloinen!

Jännää!!