Siis tottakai aina kanalanpitäjä on paikan päällä, ei kai kukaan omin nokkineen mene toisten ovia aukomaan
Että Jaahas, otampa suunnan kohti Muhosta ja käympä mimmin kanalassa vähän ihmettelemässä-kaippa se sinne paikalle eksyy, jos kotona on, mutta ei haittaa vaikkei olisikaan, kyllä mä yksinkin voin siellä pörrätä -ei nyt sentään
Mutta siis esimerkkinä, että mulle on tulossa tipujen ostaja, niin kyllä mä ostajan ohjaan ihan itse sinne kanalaan ja peräkukkoo sinne kävellään, esittelen tipuja, niiden vanhempia ja muita siivekkäitä ja samalla turistaan kanajuttuja.
Ostaja valkkaa mieleisensä ja matkaa uusien siivekkäiden kanssa kotiin. Samalla siis näkee miten ja missä, millaisissa olosuhteissa kanaset ovat elelleet. Meillä ei siis kanalassa käy kuin linnun ostajat ja muutaman kerran vuodessa joku sukulaistyttö, eli mistään päivittäisestä rumbasta ei ole kyse. Ja toki noita tipujakaan ei ole jatkuvasti myynnissä, mutta näin kevään korvalla voi pari tyyppiä kuussa käydä.
Jos mä matkaisin vaikka 200km hakemaan jotain lintuja ja mulle pihassa näytettäisiin niistä vaikka kuvia, kuin jostain katalogista tai yksitellen hinattaisiin pihaan näytille, niin jotenkin tulisi epäluuloinen olo
Ja jos kyseessä on tälläinen vuodenaika, että linnut on pidettävä sisätiloissa.
Itse en myy omiani minkkihäkeissä pidettäväksi, enkä myöskään halua tukea sellaisen harrastajan toimintaa, joka häkittää kanat. Valitettavan monta harrastajaa kuitenkin näin tekee-ja eläinsuojelulakiahan siinä ei rikota,itse en vain kyseistä toimintaa hyväksy

Mutta ajan "trendi" näyttää muutamalla olevan ,että hemmetisti rotuja, jotka tungetaan sitten nautiskelemaan elostaan minkki/kettu/jyrsijähäkkeihin.
Mites muuten noissa munistapaamisissa? Toivotaanko sormet ja varpaat ristissä, että on kiva ilma ja linnut ovat pihalla nähtävillä, mutta js sataa niin sitten tyydytään vaan katselemaan toistensa naamoja

Vai varmaan tämä menee ihan munistapaamisen järjestäjän mukaan?
Tuo suojatossuhomma vaikuttaisi hyvältä, mistähän niitä voisi ostaa, tuhansille pareille ei tarvetta, mutta kun niitä hankkii, niin kerralla toki enemmän
Ja riittääkö pelkät tossut, miten hyvin jotkut öttiäiset/virukset/bakteerit leviää vaatteiden välityksellä? Kauanko vaikka kanatäi on elinvoimainen ihmisen takin suussa tai hiuksissa, kestääkö esim. kahden tunnin automatkan, vai ehtiikö kuolla tässä ajassa?
Toisaalta harva kai omissa navettavaatteissaan lähtee kyläilemään