naapurin koira????

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kukkokiekuu

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

tursia kirjoitti:Meillä onihan omassa talossa kanantappajakoira. Se on sellainen epäonnistunut jäniskoira. Ja koska sillä on voimakas metsästysvietti sitä ei pidetä vapaana.
Mutta kun koiran ketale on viisaampi kuin sille olisi hyväksi, se pääsee ulos milloin mistäkin. Avaa ikkunat ja huonosti suljetut ovet, syö itsensä ikkunaritilöiden läpi, jne. Niimpä meillä yhtenä päivänä, salaman nopeasti meni kääpiökochin-kukko ja kana, sekä kukkosekoitus. Kauan eivät kituneet. Se oli yksi ravistus ja henki pois.

No niin, ja nyt sinulla on varmaan monta hyvää neuvoa koiran pitämiseksi, niinkuin miksei ovia ja ikkunoita suljeta sitten kunnolla ja muuta viisasta? Ovet ja ikkunat suljetaan kunnolla, kunhan se on talon oma väki joka ovista kulkee tai ikkunoita aukoo. Niin ikavää kuin se onkin kaikkea ei voi hallita. Tapauksen seurauksena kanalan ovi pidetään nyt jatkuvasti kiinni karbiinilukolla. Sitä ei näppärä koira ole vielä oppinut avaamaan.

Ymmärrän oikein hyvin sen mielipahan minkä koiran tai jonkun muun pedon vierailu aiheuttaa, mutta mikä saa teidät luulemaan, että omistajat päästävät koiriaan tahallaan tekemään tuhojaan ? Kummallinen ajatus kissojen ja koirien omistajien vastuuttomuudesta heijastuu teidän kirjoituksistanne.

Tuo huomautus kissojen ja koirien tappamisesta on mielesstäni vielä raaempi, kuin kanalaan päässyt koira. Sen lisäksi on rikollista tapaa kissaa tai koiraa, vaikka se olisi irrallaan omalla pihallasi. Siitä ei siitä huolimatta tule sinun omaisuuttasi.

Ihmettelen, että ettekö te ole lemmikkejä tai eläimiä ottaessanne ottaneet huomioon, että tappioita tulee?
Kaikki ei toisaan ole aina hallittavissa. Edes omalla tontilla.
KOmppaan tursiaa.Olen ratkaissut ongelman kuten kirjoitin edellä, sekä verkottamalla tuuletusikkunat PAKSULLA VERKOLLA,x betoniverkolla, joten joskus tulee olo kuin olisi vankilassa.Karhukoira-petoni on myös täydellinen tappaja, heti vain henki pois tipulta. :smt012 Ainahan on tietenkin vaara että livahtaa ovesta,mutta täytyy nyt vaan koputtaa puuta. :-"
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Meitin naapurissakin on "häkkikoiria"... Tosin vaikka ne ovat lähes aina siinä "häkissä", niin sen "häkin" koko on semmotteet reilut puol hehtaaria. Kun taajamassa asutaan, niin heidän oli pakko rakentaa aita, josta koirat eivät karkaa. Pariin otteeseen korotettukin.
Joskus aikaa heillä oli sakuja ja 2,5m korkean aidan takana pysyivät, kunnes tuli hanget -sieltä pääsi komeasti loikkaamaan ;)

Mä olen sitä mieltä, että jos koira kerran karkaa, niin sitten muutetaan systeemiä niin, että seuraavalla kerralla se ei ainakaan samalla tavalla pääse karkaamaan. Sama kun pätee kaikkiin muihinkin elukoihin. Mitään elukkaa saa enää vapaana pitää juoksentelemassa -paitsi kanoja? ;)

Mutta siis se eläimen pitäjän vastuu on se jonka eläimen ottaessaan hyväksyy ja vaikka se olis miten hankalaa, niin asiat pitää järjestää niin, että niistä ei aiheudu muille haittaa eivätkä ne pääse muiden eläimiä häiritsemään...

Vahinkojahan sattuu toki, mutta että toistuvasti :smt017
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

tursia kirjoitti: Täällä Uudellamaalla tahtoo vaan tulla vähän allergiseksi kaikkea eläinvihamielisyyttä kohtaan. Ihmiset vihaavat kaikenlaisia kotieläimiä kohtuuttomasti
Tuo on muuten niin totta! Minä tulin myös allergiseksi tuolle ja muutin pois :smt002 Esimerkiksi se koiravihamielisyys tuolla lähiöissä on jotain ihan käsittämätöntä. Tuntui, että kun olet koiranomistaja, olet automaattisesti toisen luokan kansalainen ja kaikkien sylkykuppi. Koiranomistajalle saa esim. julkisella paikalla huudella kaikenmaailman hävyttömyyksiä ihan vapaasti, henkilökohtaisuuksia jotka ei liity koiriin millään tavalla. Aikuiset ihmiset käyttäytyy ihan käsittämättömän hävyttömästi ja ilmeisesti kokevat sen ihan ok jutuksi, vain sen perusteella että sulla on koira? Sama ilmiö on minusta havaittavissa tuolla pk-seudun liikenteessä, ihmiset on ihan käsittämättömän törkeitä ja itsekeskeisiä? Kai se on se yleinen stressi, mikä ihmisistä sellaisia tekee?

Mutta toisaan joo, pk-seudun lähiöissä se "naapurin koira" on punainen vaate, vaikka se olisi kuinka hyvinkäyttäytyvä, siisti ja hiljainen. Se "naapurin koira" on jo sinällään oikeutus ihan käsittämättömään vainoon ja ahdisteluun. Että en yhtään ihmettele, jos hipiä herkistyy! Itse olen tuon vainon kokenut myös, väsyin ja kyllästyin siihen ja muutin pois väljemmille vesille. Nyt täällä nykyisessä asuinpaikassa ei ole naapureita näkyvissä lainkaan, pihatie pelkästään on 700 metriä pitkä :smt002 Naapurit ihmettelee kuinka me voidaan asua näin syrjässä :smt005 Voi kuulkaa, se on Ihanaa! Täällä on onneksi vain ihan kivoja naapureita. Ja jos joku ei olisikaan ihan niin ihana, niin se on onneksi riittävän etäällä häiritäkseen tai häiriintyäkseen meistä. Täällä onneksi kaikilla on Oma Elämä, vaikka tietenkin juorutaan ja kerrotaan muidenkin kuulumiset kun nähdään, mutta siitä puuttuu se sellainen käsittämätön pahansuopuus ja vihamielisyys, mihin kaupungissa asuessa törmäsi. Kyllä on kuulkaa stressi hellittänyt :smt002 Sen verran allergiseksi olen kuitenkin ihmisille tullut, että olen jo suunnitellut että kun saavutan eläkeiän, muutan johonkin kainuun korpeen kauas pahasta maailmasta :smt005
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Mitä rotua nuo Gallian paimenkoirat taas olikaan? Mä oon niin surkea noissa koiraroduissa, ei jää päähän niin millään... Ukkokulta joskus ottaa esille koiran hankinnan ja mä oon päättänyt, että jos semmonen taloon joskus tulee, sen on ehdottomasti oltava paimenkoira ja vieläpä hyvä semmonen. Meidän viimenen vuohihankintamme jopa saattaisi ajoittain kaivata pientä paimennusta... :smt003
gallia

Viesti Kirjoittaja gallia »

Vanhempi on working kelpie (red & tan -värinen) ja nuorempi on koolie (blue merle-värinen).

Kuva
Vastaa Viestiin