KOmppaan tursiaa.Olen ratkaissut ongelman kuten kirjoitin edellä, sekä verkottamalla tuuletusikkunat PAKSULLA VERKOLLA,x betoniverkolla, joten joskus tulee olo kuin olisi vankilassa.Karhukoira-petoni on myös täydellinen tappaja, heti vain henki pois tipulta.tursia kirjoitti:Meillä onihan omassa talossa kanantappajakoira. Se on sellainen epäonnistunut jäniskoira. Ja koska sillä on voimakas metsästysvietti sitä ei pidetä vapaana.
Mutta kun koiran ketale on viisaampi kuin sille olisi hyväksi, se pääsee ulos milloin mistäkin. Avaa ikkunat ja huonosti suljetut ovet, syö itsensä ikkunaritilöiden läpi, jne. Niimpä meillä yhtenä päivänä, salaman nopeasti meni kääpiökochin-kukko ja kana, sekä kukkosekoitus. Kauan eivät kituneet. Se oli yksi ravistus ja henki pois.
No niin, ja nyt sinulla on varmaan monta hyvää neuvoa koiran pitämiseksi, niinkuin miksei ovia ja ikkunoita suljeta sitten kunnolla ja muuta viisasta? Ovet ja ikkunat suljetaan kunnolla, kunhan se on talon oma väki joka ovista kulkee tai ikkunoita aukoo. Niin ikavää kuin se onkin kaikkea ei voi hallita. Tapauksen seurauksena kanalan ovi pidetään nyt jatkuvasti kiinni karbiinilukolla. Sitä ei näppärä koira ole vielä oppinut avaamaan.
Ymmärrän oikein hyvin sen mielipahan minkä koiran tai jonkun muun pedon vierailu aiheuttaa, mutta mikä saa teidät luulemaan, että omistajat päästävät koiriaan tahallaan tekemään tuhojaan ? Kummallinen ajatus kissojen ja koirien omistajien vastuuttomuudesta heijastuu teidän kirjoituksistanne.
Tuo huomautus kissojen ja koirien tappamisesta on mielesstäni vielä raaempi, kuin kanalaan päässyt koira. Sen lisäksi on rikollista tapaa kissaa tai koiraa, vaikka se olisi irrallaan omalla pihallasi. Siitä ei siitä huolimatta tule sinun omaisuuttasi.
Ihmettelen, että ettekö te ole lemmikkejä tai eläimiä ottaessanne ottaneet huomioon, että tappioita tulee?
Kaikki ei toisaan ole aina hallittavissa. Edes omalla tontilla.
naapurin koira????
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
kukkokiekuu
Re: naapurin koira????
-
kite
Meitin naapurissakin on "häkkikoiria"... Tosin vaikka ne ovat lähes aina siinä "häkissä", niin sen "häkin" koko on semmotteet reilut puol hehtaaria. Kun taajamassa asutaan, niin heidän oli pakko rakentaa aita, josta koirat eivät karkaa. Pariin otteeseen korotettukin.
Joskus aikaa heillä oli sakuja ja 2,5m korkean aidan takana pysyivät, kunnes tuli hanget -sieltä pääsi komeasti loikkaamaan
Mä olen sitä mieltä, että jos koira kerran karkaa, niin sitten muutetaan systeemiä niin, että seuraavalla kerralla se ei ainakaan samalla tavalla pääse karkaamaan. Sama kun pätee kaikkiin muihinkin elukoihin. Mitään elukkaa saa enää vapaana pitää juoksentelemassa -paitsi kanoja?
Mutta siis se eläimen pitäjän vastuu on se jonka eläimen ottaessaan hyväksyy ja vaikka se olis miten hankalaa, niin asiat pitää järjestää niin, että niistä ei aiheudu muille haittaa eivätkä ne pääse muiden eläimiä häiritsemään...
Vahinkojahan sattuu toki, mutta että toistuvasti
Joskus aikaa heillä oli sakuja ja 2,5m korkean aidan takana pysyivät, kunnes tuli hanget -sieltä pääsi komeasti loikkaamaan
Mä olen sitä mieltä, että jos koira kerran karkaa, niin sitten muutetaan systeemiä niin, että seuraavalla kerralla se ei ainakaan samalla tavalla pääse karkaamaan. Sama kun pätee kaikkiin muihinkin elukoihin. Mitään elukkaa saa enää vapaana pitää juoksentelemassa -paitsi kanoja?
Mutta siis se eläimen pitäjän vastuu on se jonka eläimen ottaessaan hyväksyy ja vaikka se olis miten hankalaa, niin asiat pitää järjestää niin, että niistä ei aiheudu muille haittaa eivätkä ne pääse muiden eläimiä häiritsemään...
Vahinkojahan sattuu toki, mutta että toistuvasti
-
siimis
Tuo on muuten niin totta! Minä tulin myös allergiseksi tuolle ja muutin poistursia kirjoitti: Täällä Uudellamaalla tahtoo vaan tulla vähän allergiseksi kaikkea eläinvihamielisyyttä kohtaan. Ihmiset vihaavat kaikenlaisia kotieläimiä kohtuuttomasti
Mutta toisaan joo, pk-seudun lähiöissä se "naapurin koira" on punainen vaate, vaikka se olisi kuinka hyvinkäyttäytyvä, siisti ja hiljainen. Se "naapurin koira" on jo sinällään oikeutus ihan käsittämättömään vainoon ja ahdisteluun. Että en yhtään ihmettele, jos hipiä herkistyy! Itse olen tuon vainon kokenut myös, väsyin ja kyllästyin siihen ja muutin pois väljemmille vesille. Nyt täällä nykyisessä asuinpaikassa ei ole naapureita näkyvissä lainkaan, pihatie pelkästään on 700 metriä pitkä
-
Ilona
Mitä rotua nuo Gallian paimenkoirat taas olikaan? Mä oon niin surkea noissa koiraroduissa, ei jää päähän niin millään... Ukkokulta joskus ottaa esille koiran hankinnan ja mä oon päättänyt, että jos semmonen taloon joskus tulee, sen on ehdottomasti oltava paimenkoira ja vieläpä hyvä semmonen. Meidän viimenen vuohihankintamme jopa saattaisi ajoittain kaivata pientä paimennusta... 
-
gallia
Vanhempi on working kelpie (red & tan -värinen) ja nuorempi on koolie (blue merle-värinen).