Ann75 tiputuontanto

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ann75

Re: Ann75 tiputuontanto

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Pitääks mun vielä KUUKAUSI odottaa?? :smt100 :smt101 :smt115 :smt104 :smt105

(ja joku elää toista nuoruuttaan hymiöiden kanssa, mut ei vaan voinut hillitä itseään :smt021 )
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

No jos satuit pistään mielees sulkien kasvun ihan ekan kolmen viikon aikana niin sitten ei välttämättä. Kanoille tulee eka kunnon peite ja kukoille sitten vasta mutta tää ei aina pidä paikkaansa.
ann75

no vitsit, taas mä oon sit myöhässä eli seuraava etappi on se 8 vko ja hetulat eiku mitkä ne ny oli.. :smt005
ann75

Tässä 2 kk kuvia, onko tuo mun alkuperäinen "tuomio" kolme kukkoa ja kana vai onko viimeinenkin kitukasvuinen kukko :smt012 :smt022
joissain kuvassa näkee kokoeron, tumma tipu on ihan reilusti puolta pienempi kuin kolme muuta. Kaikkiaan siis 4 tipsua, kaksi valkoista, harmaa ja tumma.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Höh. Mä kyllä sanoisin, että yks on vaan kukko. Toi toka vikassa kuvassa keskellä oleva :smt045
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Mun mielestä toi musta on kukko ja muut kanoja.
ann75

Tässä taas uudet kuvat päivän tilanteesta. Tuo musta pikkuruinen on jäänyt jälkeen kavereistaan ihan urakalla. Ikää on nyt vajaa 3 kk ja kaikki siis päivän sisällä toisistaan syntyneet. Emo hylkäs nyt lapsosensa, kyllä ohjailee niitä päivällä kylpempään jne, mutta painelee yöksi orrelle, jonne ei lapsoset osaa vielä mennä. Tän pikkuisen mä käyn nostamassa sisarusten väliin, palelee selvästi ilman emoa. Mietinkin tässä, että ottaisinko sisälle matokuurille erikseen, jolloin näkis, että syö varmasti lääkkeensä. Onko sen reppanan palauttaminen sit takas kanalaan ihan kamalaa? Nyt sisarukset lämmittää sitä kyllä, mutta jos nekin hylkää?? Nopea se on ainakin, pääsee karkuun kanalan nurkkiin, jossa havuja suojaksi, siinä on tehotytöillä ihmettelemistä, että mihin se hävisi :smt016 Täytyykin sinne viel murkinaa laittaa reppanalle piilopaikkoihin.

pikkurääpäle sisarustensa välissä:
Kuva
Tässä äiti-kananen ja isot sisarukset sekä tuo rääpäle:
Kuva
ann75

Ähäkutti, mähän toin tipun sisälle saamaan matolääkkeen ja palautan viimeistään aamulla takas, niin ei muut edes huomaa..(?)

Paljonkos axiluria laitetaan 187 gr lintuun? Joku ohje oli 1 nappi / 10 kg kerta-annoksena :smt017
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Onpas se pikkuinen muihin verrattuna. Hienoja kanoja ovat.
Vastaa Viestiin