Ann75 tiputuontanto

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ann75

Ann75 tiputuontanto

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Käppänät alkoi tänään kuoriutumaan, mutta onko tuolla yhdellä jäänyt pahasti kehitys kesken, silmät ei ollenkaan yhtä kehittyneet kuin sisaruksillaan ja muutenkin rääpäleempi :smt010
Pidetään kuitenkin peukkuja että kasvaisi kanan alla parissa päivässä muut kiinni, on se niin söötti vaan :smt050
http://i739.photobucket.com/albums/xx38 ... 050445.jpg
http://i739.photobucket.com/albums/xx38 ... 050437.jpg
http://i739.photobucket.com/albums/xx38 ... 050434.jpg
Minnimanni

Re: Ann75 tiputuontanto

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Söpösiä pikkuisia :smt007 onnittelut mammalle ja Ann75:lle
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnea, onnea! Meinaatko keskimmäisen kuvan tipua, jolla on silmät kiinni?
ann75

Juu, sitä juuri, se on paljon pienempi ja jotenkin ei silmät vielä kehittyneet. Toivottavasti ne vielä kehittyy, se on tietty söpöin kun on eri värinen kuin muut.
Taidan mä vielä hiipiä yön pimeyteen katsomaan minkä värinen neljäs on.. :smt083
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jospa se siitä vielä...näyttää ekassa kuvassa oikein terhakalta! Oisko kuoriutunut noiden vaaleiden jälkeen ja vaikuttaa siksi vain avuttomammalta + tumma värihän "tunnetusti laihduttaa". <---*Tsemppausyritys" :smt006
Osaatko kuvailla niitä silmiä, että miten ne eroavat toisten silmistä?
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Mun neljänneks kuoriutuneen tipun, sen vähä reppanan, silmät oli kans noin. Nyt aikas pirtee. Kyllä se siitä :smt023
ann75

Kiitos kannatuksesta, nyt on jo rääpälekin pirteempi. Selkeästi ei niin reipas kuin muut, mutta ihan toimivan tipun näköinen ja silmätkin jotenkin paremmin suhteessa muuhun ruumiiseen. Että jokin noinkin pieni voi olla niin täydellistä :smt049 mä tuun ihan pöpiksi kun niitä kattelee. Kävivät vähän ihmettelemässä ruokalautasta ja emokana mukamas esitteli niille eväitä. Tosiasiassa se ahmi itse minkä kerkes ja pikkuiset vaan ihmetteli mihin ruoka katoaa nenän edestä. Ehkäpä ne alkaa pitämään puolensa, kunhan vähän saavat pontevuutta lisää.

On nuo käppänälapset paljon hennompia ja pienempiä kuin alholapset oli, yksi ressukka otti ison (!) raejuuston palan nokkaan ja kellahti selälleen :smt005

muoks: viisi munaa oli siis alla loppuvaiheessa ja yksi niistä oli tehnyt reiän, mutta joko kylmettynyt (porukka oli vaihtanut paikkaa) tai sitten voimat loppuneet kesken. Sen verta kurkistin, että aika zipattuna ne tiput siellä munassa on, mutta enpä osaa itse sanoa muuta siitä. Voi sitä pientä ressukkaa, mutta kaipa se luonto oli näin tarkoittanut. :smt022
ann75

Tässä tiput jo pari päivää vajaa kolmeviikkoisia. Eipä kai näistä vielä pysty sanomaa kumpaa ovat.. eihän? On ne niiden harjamuodostelmat niin mikroskooppisia, ettei ilman suurennuslasia ole mitään asiaa, ainakaan mun silmin :smt005

Kuva
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

No mutta hehän ovat jo oikein isoja tyttöjä/poikia - ovat ainaski olevinaan :smt003 Joko pystyvät syömään raejuustoa kaatumatta? :smt005 :smt044
ann75

Kotopullaki kirjoitti:No mutta hehän ovat jo oikein isoja tyttöjä/poikia - ovat ainaski olevinaan :smt003 Joko pystyvät syömään raejuustoa kaatumatta? :smt005 :smt044
Juu, ne on tosi tomeria tyttöi ja poikia. Gizzmon kanssa myös ihmeteltiin onko niillä harjoja vai ei, yhdellä ehkä sellainen 1/10 mm kokoinen.. Ei kaadu raejuustoon homma enää :smt005 :smt043
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Voi kun söpöjä. :smt049 Mun tiput kans kuoriutui perjantaina...3 käppänää ja 3 alhoa, kaksi vielä on kuoriutumatta ja yksi ei ollut päässyt munasta...
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Ihanan näköisiä pikkuisia. :smt038
ann75

No hittolainen!
Nyt on siis yksi mamma tipujen kanssa -> ei muni
kaksi mammaa yhteishaudonta, neljä munaa alla, että rauhoittuisivat -> ei muni
yksi wanna-be-mamma istahti pesään ja sinne tais jäädä -> ei muni

siis viidestä käppänä tytsistä neljä päättänyt haluta lapsia, kaipa se on vaan ajankysymys koska viideskin :smt013 :smt012 :smt022

Siis söpöjähän ne tiput on, mut rajansa syksyn lisääntymiselläkin! Joutuu vielä :smt027 kukot tipuina, kesällä olis edes vähän enemmän tilaa kaikille. Plääh! Pitääks vaihtaa käppänät johonkin tehotyttöihin kohta :smt005
ann75

no ny uusia kuvia, kyl ne kukkoja on pääasiassa?
vasemmalta: kukko kukko ?
Kuva
kukko kukko kukko kana (takana musta) ?
Kuva
kukko kana kukko eli musta ehkä kana ennenkuin pullauttaa mun ilokseni harjan esiin ja ottaa veljensä kiinni ?
Kuva
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Jos noille on 8 viikkoisena tullut harjan lisäksi heltat niin ovat kukkoja muutoin kanoja :smt003
Vastaa Viestiin