Olenko ihan puusilmä kun en oikein löydä viiriäisistä kuvia? Olen toki muutaman onnistunut bongaamaan, mutta esim. vaaleammista en yhtään. Auttakee vähän
Laittakaa kuvia tai linkkiä. Kuvagalleriastakaan en löydä vaikka haku näyttää jonkun osuman, mulla on vaan niin hidas yhteys (asun edge-alueella), että sitä on mahdoton selata, kuvia on niin paljon.
Olisi tosi kiva nähdä millaisia ne eri värit oikein ovat, nim. viiriäishaaveilija
Suklaan ja riistan/villin värisille kanoille tulee selviä, mustia pilkkuja rintaan noin kolmiviikkoisina. Jos nuo ovat 'puhtaita' em. värien edustajia, niin veikkaan, että ylempi ois kukko ja alempi kana.
Mikäs tämän värin oikea nimi on? Ahaa, alla olevien vastausten perusteella väri on suklaa.
Entäs näiden kolmen? Tuo vasemmanpuoleinen on vaaleampi kuin villivärinen ja keskimmäisellä on jokunen tumma laikku niskassa. Näihinkin tuli vastaukset. Vasen on kaneli, keskimmäinen valkoinen ja oikealla kulta.
Viimeksi muokannut Rusina, 06 Loka 2009, 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiedä, miten "oikeita" värejä haette, mutta rusinan laittamissa ylemmässä kuvassa on suklaa ja alemmassa oikealla kulta. Valkoisessa on aina musta/ruskea täplä tai useampikin.
Meillä viiriäiskukko oli ensimmäiset vuodet kokonaan valkoinen. Se on vasta nyt kehittänyt yhden mustan höyhenen niskaansa.
Nyt on viiriäiskanoja ilmeisesti yksi villivärinen, suklaa ja yksi on joku kaneli/harmaa.
Lisäilin blogiin talviturkki kuvia viiruista.
Sulkasadon jälkeen kasvattivan hienon turkin, kun osa oli ihan kaljuksi astuttuja..
Ärsyttävää, mun suklaa kukko on sellanen joka repii höyhenet astuessaan, tukkoja tippuu..
Olen lisänny kanojenkin määrää suhteessa kukkoihin. enää kaksi kukkoa. Silti tippuu höyhenet..
Jospa ne ny pysyis.. http://karppausjaperhe.blogspot.com/200 ... kuvia.html