Viiriäisten kuvia

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
PieniHopea

Viiriäisten kuvia

Viesti Kirjoittaja PieniHopea »

Olenko ihan puusilmä kun en oikein löydä viiriäisistä kuvia? Olen toki muutaman onnistunut bongaamaan, mutta esim. vaaleammista en yhtään. Auttakee vähän :)
Laittakaa kuvia tai linkkiä. Kuvagalleriastakaan en löydä vaikka haku näyttää jonkun osuman, mulla on vaan niin hidas yhteys (asun edge-alueella), että sitä on mahdoton selata, kuvia on niin paljon.

Olisi tosi kiva nähdä millaisia ne eri värit oikein ovat, nim. viiriäishaaveilija :smt048
Xaus

Re: Viiriäisten kuvia

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Tää on huono kuva, mutta kyllä siitä viiruksi tunnistaa.
Kuva
PieniHopea

Miten kauniin värinen! :smt055
Kerrotko vielä viralliset värit? Kun en vielä mitään näistä ymmärrä... Ja hyvä kuva on!
PieniHopea

Viiriäisten kuvia ei tosiaan taida löytyä, mutta viitsisikö joku kiltti ihminen kertoa mikä tuo väri on?
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mä en tiedä, oisko joku toffee tms?

Lis. http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=14&t=5155
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Osaisiko joku sanoa ovatko nämä viiriäiset kanoja vai kukkoja? Miten tuosta rinnan värityksestä sitä katsottiin ja näkeekö sitä edes näin nuorilla?
Kuva

Kuva
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Suklaan ja riistan/villin värisille kanoille tulee selviä, mustia pilkkuja rintaan noin kolmiviikkoisina. Jos nuo ovat 'puhtaita' em. värien edustajia, niin veikkaan, että ylempi ois kukko ja alempi kana.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Kiitos. Samaa olen itsekin vähän epäillyt kun tuo ylempi kulkee pystymmässä ja "kuikuilee" enemmän kuin alempi. Mutta saapa havaita miten on..
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Mikäs tämän värin oikea nimi on? Ahaa, alla olevien vastausten perusteella väri on suklaa.

Kuva

Entäs näiden kolmen? Tuo vasemmanpuoleinen on vaaleampi kuin villivärinen ja keskimmäisellä on jokunen tumma laikku niskassa. Näihinkin tuli vastaukset. Vasen on kaneli, keskimmäinen valkoinen ja oikealla kulta.
Kuva
Viimeksi muokannut Rusina, 06 Loka 2009, 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PieniHopea

Ihania värejä mitä ikinä ovatkin :smt007
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Xaus kirjoitti:Tää on huono kuva, mutta kyllä siitä viiruksi tunnistaa.
Kuva
Mun mielestä nämä värit ovat kaneli ja kulta, jos kuva ei hirveesti vääristä värejä. Mulla on kotisivuilla jonkun verran kuvia:

http://www.katajavuori.tarinoi.fi/195
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

En tiedä, miten "oikeita" värejä haette, mutta rusinan laittamissa ylemmässä kuvassa on suklaa ja alemmassa oikealla kulta. Valkoisessa on aina musta/ruskea täplä tai useampikin.
sera1

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Meillä viiriäiskukko oli ensimmäiset vuodet kokonaan valkoinen. Se on vasta nyt kehittänyt yhden mustan höyhenen niskaansa.
Nyt on viiriäiskanoja ilmeisesti yksi villivärinen, suklaa ja yksi on joku kaneli/harmaa. :smt017
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Lisäilin blogiin talviturkki kuvia viiruista.
Sulkasadon jälkeen kasvattivan hienon turkin, kun osa oli ihan kaljuksi astuttuja..
Ärsyttävää, mun suklaa kukko on sellanen joka repii höyhenet astuessaan, tukkoja tippuu..
Olen lisänny kanojenkin määrää suhteessa kukkoihin. enää kaksi kukkoa. Silti tippuu höyhenet..
Jospa ne ny pysyis..
http://karppausjaperhe.blogspot.com/200 ... kuvia.html
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

kauniit talviturkit :smt020
Vastaa Viestiin