...ja tietenkin hienosta hautomakoneesta! Olen itsekin tuota käynyt nettisivustoilla ihailemassa ja haaveilemassa... Aika hieno peli! Kokemusta ei siitä valitettavasti ole, mutta jossain brittiläisellä kanankasvatussivustolla ainakin kehuttiin maasta taivaaseen, paras markkinoilla tällä hetkellä, kai?
Minä en tiedä millä munilla sitä raskisi kokeilla heti alkuun..... kochiakoista ei toinen muni (tiput alla) ja toisella on joku muu häiriö, en tiedä. haluaako joku ilmajokisia ?????
silkinruppanakin on elänyt meillä ollessaan ihan munatonta elämää kukostaan huolimatta voi näitä juttuja puoli 8 aikaan lauantaiaamuna.... huh....
No niin. Stronholdin varoaika päättyy maanantaina, ja tänään jo malttamattomana otin ekan silkin munan talteen, kun kerta oli jo muninut. Laitan 6 munaa koneeseen, ja katsotaan miten muijan käy.
Ei ne kyllä ihan kerkii... jos vasta ens viikonlopuna saan munat kasaan ja siitä se 21 vrk....... ei kyllä ehdi. Kun ei siihen lauantaihin ole kuin 14 vrk .. plääh...
Mulla on sama kone, ostin viikko sitten ja siellä on nyt vajaat 6 vrk. ollut 15 Ilmajokisen munaa ja 6 Hy-Line Brownin (tehotyttöjä) haudossa ja ainakin 1 sitten osassa näkyi ikäänkuin pikkulillin kokoinen akoi ja kaikissa näkyi tylpässä päässä hienosti ilmataskut, yhdessäkään ei näkynyt mitään poikeavaa tai verirenkaita.
Asteita olen pitänyt (testasin ensin digitaalisella kuumemittarilla 3 kertaa) ja kyllä näyttö pitää paikkansa. Olen pitänyt lämmön 37,6-37,7 astetta ja kosteuden 51-52 %. Lue ohjeet (Lontoonkieliset) hyvin läpi, sitten on helppo ohjelmoida kone.
Tarkisten lampulla juuri munani, 15 Ilmajokisen munaa, kaikki olivat lähteneet kehittymään ja alkiot vaikuttivat normaalilta. 6 Hy-Lineä olivat kaikki kunnossa ja alkiot näyttivät hyvältä, mutta yksi putosi lattialle kädestä ja rikki meni, alkio oli noin herneen kokoinen ja hyvin kehittynyt.
Nyt sitten ootetaan muutama päivä ja katsotaan taas, nostin lämmon 37,8 asteeseen ja kosteuden 54 %:iin.