annemarin haudonnat koneella ja luomuna

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
annemari

annemarin haudonnat koneella ja luomuna

Viesti Kirjoittaja annemari »

http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... ode=rcPX20

Rcom 20 täysautomatti. Mieheni oli tilannut sen minulle sntymäpäivälhjaksi !!! :smt038

sitten munismiitissä on paljon erilaisia tipuja kaupan, että ottakaahan laatikoita mukaan tolkusti !!
Viimeksi muokannut annemari, 02 Marras 2009, 20:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Satchell

Re: Onko kokemusta tästä koneesta ??

Viesti Kirjoittaja Satchell »

Onnea ihanasta miehestä!!! :smt054

...ja tietenkin hienosta hautomakoneesta! :smt048 Olen itsekin tuota käynyt nettisivustoilla ihailemassa ja haaveilemassa... Aika hieno peli! :smt023 Kokemusta ei siitä valitettavasti ole, mutta jossain brittiläisellä kanankasvatussivustolla ainakin kehuttiin maasta taivaaseen, paras markkinoilla tällä hetkellä, kai?
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Mitäs meinaat hautoa :smt002

Toi on kyllä hieno kone ja oon sitä kans himonnu.
annemari

Minä en tiedä millä munilla sitä raskisi kokeilla heti alkuun..... kochiakoista ei toinen muni (tiput alla) ja toisella on joku muu häiriö, :smt005 en tiedä. haluaako joku ilmajokisia ?????

silkinruppanakin on elänyt meillä ollessaan ihan munatonta elämää kukostaan huolimatta :smt005 voi näitä juttuja puoli 8 aikaan lauantaiaamuna.... huh....
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Silkit olis ihania.
Satchell

Viesti Kirjoittaja Satchell »

Pari ilmajokista kanatipua kelpaisi... :smt055
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Onnea!! :smt023
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

Kyllä tuollaisella koneella kelpaa hautoa munia kuin munia. Onnea tuleviin haudontoihin! :smt023
annemari

Re: annemarin koneen testiajot

No niin. Stronholdin varoaika päättyy maanantaina, ja tänään jo malttamattomana otin ekan silkin munan talteen, kun kerta oli jo muninut. Laitan 6 munaa koneeseen, ja katsotaan miten muijan käy.
sisu65

Oi silkkien tipuja. Kerkiääkö kuoriutua miittinkiin mennessä?
annemari

Ei ne kyllä ihan kerkii... jos vasta ens viikonlopuna saan munat kasaan ja siitä se 21 vrk....... ei kyllä ehdi. Kun ei siihen lauantaihin ole kuin 14 vrk .. plääh...
sisu65

Sitä minä vähän laskinkin. Olis ollut mukava nähdä silkkitipuja,en halua lisää kanoja, en halua lisää kanoja.
hernande9

Viesti Kirjoittaja hernande9 »

:smt003 Mulla on sama kone, ostin viikko sitten ja siellä on nyt vajaat 6 vrk. ollut 15 Ilmajokisen munaa ja 6 Hy-Line Brownin (tehotyttöjä) haudossa ja ainakin 1 sitten osassa näkyi ikäänkuin pikkulillin kokoinen akoi ja kaikissa näkyi tylpässä päässä hienosti ilmataskut, yhdessäkään ei näkynyt mitään poikeavaa tai verirenkaita.

Asteita olen pitänyt (testasin ensin digitaalisella kuumemittarilla 3 kertaa) ja kyllä näyttö pitää paikkansa. Olen pitänyt lämmön 37,6-37,7 astetta ja kosteuden 51-52 %. Lue ohjeet (Lontoonkieliset) hyvin läpi, sitten on helppo ohjelmoida kone. :smt038
hernande9

Viesti Kirjoittaja hernande9 »

:smt020 Tarkisten lampulla juuri munani, 15 Ilmajokisen munaa, kaikki olivat lähteneet kehittymään ja alkiot vaikuttivat normaalilta. 6 Hy-Lineä olivat kaikki kunnossa ja alkiot näyttivät hyvältä, mutta yksi putosi lattialle kädestä ja rikki meni, alkio oli noin herneen kokoinen ja hyvin kehittynyt.

Nyt sitten ootetaan muutama päivä ja katsotaan taas, nostin lämmon 37,8 asteeseen ja kosteuden 54 %:iin.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt023 Hienoa! :smt038
Vastaa Viestiin