strongholdilla lääkitseminen

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Tea

Strongholdia kanoille?

Viesti Kirjoittaja Tea »

Tätä ilmeisesti on eri vahvuuksia, niin mitä vahvuutta kanoille on annettu ja mikä on annostus?
Jos joku muistaisi joka on käyttänyt tätä.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Oon antanu, koiran satsista 20-40 kiloselle tarkotetusta, annoin tipan per kana (olipa tieteellistä :smt003 ) mutta toimi.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

240 mg/ml (ison koiran) 1 tippa/kilo kanaa!
Tea

Viesti Kirjoittaja Tea »

Kiitos vastauksista, nyt kiiruusti pyytämään eläinlääkäriltä reseptiä :smt043 :smt043
helmutti

strongholdilla lääkitseminen

Viesti Kirjoittaja helmutti »

kalkkijalkaan tuota ainetta hain ja äskön kävin nakkaamassa myrkyt niskaan. ilmeisesti kanat eivät ihan parhaassa unessa vielä olleet, kun osa alkoi ravistaa höyheniään.meniköhän kalliit aineet nyt hukkaan :smt017
kuinka tarkkaan ootte saaneet sen annosteltua?
entäs toi varoaika munien syönnin suhteen, sen unohdin kysyä tohtorilta....
tulis nyt rupikoivet vaan kuntoon tällä kuurilla.
kaakatin

Re: strongholdilla lääkitseminen

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Eiköhän se imeydy aika hyvin niistä höyhenistäkin. Strongholdiahan ei ole tarkoitettu tuotanto eläimille, joten pakkauksessa ei ole mainintaa varoajasta, mutta lääke vaikuttaa neljä viikkoa. Lääkityshän pitää uusia 15 vrk kuluttua eli kuuteen viikkoon ei pitäisi kananmunia itse syödä, eläimille voi toki antaa. Millaisella annostuksella lääkäri määräsi strongholdin? Meidän eläinlääkäri määräsi 12.75 mg/ kilo, yllättävän paljon kun kissojen annostus on 15 mg /2kg.
helmutti

arvioin kanojen painoksi alle 2,5kg, eli annoksessa 15mgselamectiniä.toivottavasti riittää. se lääkäriasema on enemmänki hevosiin ja lemmikkeihin erikoistunut, eikä ollut ainakaan pieneläinhoitaja koskaan kalkkijalasta kuullutkaan.olis vaankai sit kunnaneläinlääkäriltä reseptiä pitänyt pyytää...
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Saako strongholdia isoissa pakkauksissa?
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Pakkauksissa on aina kolme ampullia, isoin on 240 mg ampulli, sillä saa jo aika monta kanaa hoidettua. :smt023
annemari

Munien varoaika Strongholdon jälkeen ??

Viesti Kirjoittaja annemari »

Miten teillä on ollut? Viikko ? Kaksi ??

Enstäs oletteko keittäneet näitä lääkemunia kanoille itselleen vai ihan roskiinko ne menee ? :smt012

Ekaa kertaa pappia kyydissä nääs.
helmutti

Re: Munien varoaika Strongholdon jälkeen ??

kanoille laitan kiertoon, joku täällä kertoili syöneensä huoletta, itse en aio ihan heti niitä popsia, kun ei tiettävästi ole itsellä loisia :smt003
annemari

Jees. siis keitän kaakoille takaisin. Hei, eikun mähän voisin viedä ne mun yliärsyttävälle pomolle joka on ihan himona niihin muniin ja sillä voi hyvinkin olla vaikka mitä öttiäisiä :smt005 :smt005 :smt005
helmutti

:smt005 entäs ilkee anoppi?
minkäslaista annostusta lääkäri määräs? oon alkanu epäilemään ton 2,5kg:n mukaan annostelua, riittäneekö...
annemari

Laitoin koko satsin ruiskuun ja siitä ruuttasin isoille 2-3tippaa ja pienille yhden. En lekurilta kysynyt annostusta, kun tämä ei kanoja hoitele =) ostin lääkkeen siis kahdelle koiralleni, jotka paina yli 50 kg kappaleelta.

Pakko piisata !
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mitenkäs sitten jos noista munista koettaisi hautoa, haittaako lääkitys tipujen kehitystä?
Vastaa Viestiin