strongholdilla lääkitseminen
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Strongholdia kanoille?
Tätä ilmeisesti on eri vahvuuksia, niin mitä vahvuutta kanoille on annettu ja mikä on annostus?
Jos joku muistaisi joka on käyttänyt tätä.
Jos joku muistaisi joka on käyttänyt tätä.
strongholdilla lääkitseminen
kalkkijalkaan tuota ainetta hain ja äskön kävin nakkaamassa myrkyt niskaan. ilmeisesti kanat eivät ihan parhaassa unessa vielä olleet, kun osa alkoi ravistaa höyheniään.meniköhän kalliit aineet nyt hukkaan
kuinka tarkkaan ootte saaneet sen annosteltua?
entäs toi varoaika munien syönnin suhteen, sen unohdin kysyä tohtorilta....
tulis nyt rupikoivet vaan kuntoon tällä kuurilla.

kuinka tarkkaan ootte saaneet sen annosteltua?
entäs toi varoaika munien syönnin suhteen, sen unohdin kysyä tohtorilta....
tulis nyt rupikoivet vaan kuntoon tällä kuurilla.
Re: strongholdilla lääkitseminen
Eiköhän se imeydy aika hyvin niistä höyhenistäkin. Strongholdiahan ei ole tarkoitettu tuotanto eläimille, joten pakkauksessa ei ole mainintaa varoajasta, mutta lääke vaikuttaa neljä viikkoa. Lääkityshän pitää uusia 15 vrk kuluttua eli kuuteen viikkoon ei pitäisi kananmunia itse syödä, eläimille voi toki antaa. Millaisella annostuksella lääkäri määräsi strongholdin? Meidän eläinlääkäri määräsi 12.75 mg/ kilo, yllättävän paljon kun kissojen annostus on 15 mg /2kg.
arvioin kanojen painoksi alle 2,5kg, eli annoksessa 15mgselamectiniä.toivottavasti riittää. se lääkäriasema on enemmänki hevosiin ja lemmikkeihin erikoistunut, eikä ollut ainakaan pieneläinhoitaja koskaan kalkkijalasta kuullutkaan.olis vaankai sit kunnaneläinlääkäriltä reseptiä pitänyt pyytää...
Pakkauksissa on aina kolme ampullia, isoin on 240 mg ampulli, sillä saa jo aika monta kanaa hoidettua. 

Munien varoaika Strongholdon jälkeen ??
Miten teillä on ollut? Viikko ? Kaksi ??
Enstäs oletteko keittäneet näitä lääkemunia kanoille itselleen vai ihan roskiinko ne menee ?
Ekaa kertaa pappia kyydissä nääs.
Enstäs oletteko keittäneet näitä lääkemunia kanoille itselleen vai ihan roskiinko ne menee ?

Ekaa kertaa pappia kyydissä nääs.
Re: Munien varoaika Strongholdon jälkeen ??
kanoille laitan kiertoon, joku täällä kertoili syöneensä huoletta, itse en aio ihan heti niitä popsia, kun ei tiettävästi ole itsellä loisia 

Jees. siis keitän kaakoille takaisin. Hei, eikun mähän voisin viedä ne mun yliärsyttävälle pomolle joka on ihan himona niihin muniin ja sillä voi hyvinkin olla vaikka mitä öttiäisiä

minkäslaista annostusta lääkäri määräs? oon alkanu epäilemään ton 2,5kg:n mukaan annostelua, riittäneekö...
Laitoin koko satsin ruiskuun ja siitä ruuttasin isoille 2-3tippaa ja pienille yhden. En lekurilta kysynyt annostusta, kun tämä ei kanoja hoitele =) ostin lääkkeen siis kahdelle koiralleni, jotka paina yli 50 kg kappaleelta.
Pakko piisata !
Pakko piisata !
Mitenkäs sitten jos noista munista koettaisi hautoa, haittaako lääkitys tipujen kehitystä?