Ankat ovat kavereita. Kissat ovat vähän vetäytyneet pois ankkalasta, syytä en tiedä. Mutta nyt sitten kaveeraavat vieri vieressä kanien kanssa. On muuten aika hassu näky, kun kanikarsinan kiikkutuolissa on vierekkäin pupu ja kissa.
Eilen Mimmikin (siis aikuinen kissa) kävi merkitsemässä kanit omikseen, eli hieroi poskeaan niiden päihin. Siinä oli puput vähän ihmeissään..
Nyt kun sanoit niin meilläkin kissat ja kanit viihtyi. Aikuiset kanitkin merkkaili kissoja. Sillai leualla pyyhkäsivät. Vissiin niillä on joku rauhanen siellä leuan alla.
Eilen ei näkynyt pihassa ankkarouvaa Paakkua, ja herra Vaakkukin vain ankkalan lähistöllä tepasteli. Ankkalasta löytyi selitys: hieno, upea ja kaunis pesä, jonka päällä rouva makoili. Kun kurkistin oviaukosta, niin pienen sähinän sain vastaukseksi häirinnästä. Paakku kuitenkin tuli ulos katsomaan toinko herkkuja ja silloin pääsin kurkistamaan pesään: pikaisella laskennalla siellä oli 16 munaa Noinkohan rouva nyt olisi tosissaan ja hautoisi loppuun asti
16 munaa, wau! Toivotaan nyt että malttaa hautoa loppuun saakka.
Ankan sähinää en ole kuullut, mutta kanoista oon oppinu kuinka hurjina ne on kun tosissaan hautovat. Höyhenet nousee niin että niistä tulee 2 kertaa isompia ja sitten se kirkasu... ...korvia vihlova! Mun yks iso musta kana alkaa tän kirkumisen jo ennen ku oon päässy pesänsä luo, kun on kaiketi oppinu tunnistamaan mun askeleista että sieltä tulee taas se hirviöolento joka vie munat alta...