Ela vielä luovuta!!!!!
Ne on kukkoi!!
Pystytkö laittaa kuvaa?
Kiekuuko ne? Et siis ole varma onko kukkoja vai ei.
Voihan peppa, Onko ne vanhoja??
Kun ei viiru muni kuin noin vuoden!!
Nyt vain otat siitosmunia ja haudotat tipuja niin varmasti sulla on munivia viiruja koht´sillään
Ne on niin varmoja munioita ja helppoja hoitaa ja vievät pienen tilan.
Munat ovat suloisia ja hyviä.
Eikun kesällä tulivat ihan pikkutipuina. En mä niistä erota mitä ovat, vai ovatko mitään. Laitan kuvia tulemaan. Joku niistä kyllä kiroilee, mutta ei siellä mitään kiroilukonserttia yhdessä pidetä. Oikeesti ovat hiljaista porukkaa (siis verrattuna vieressä oleviin kanoihin ja ankkoihin).
Äsken kävin kanalassa ja vaihdoin kuivikkeet viiruille, niin 4 munaa löytyi. Ilmeisesti 1 raukka niitä sitten munii, etteivät kissoille joutuisi.
Ei mulla ole hautomakonetta, enkä kyllä raaskii ostaakaan muutaman viirun takia
Ukko joskus lupas mulle sellaisen rakentaa, mutta sitä ehkä joutuu jonkun vuoden odottamaan. Ei taida olla hällä kiireellisyys topikissa kovinkaan ylhäällä
Oletko hannaw tiiraillut viirujen pyllyt läpi? Kukoilla on semmoiset sormenpään kokoiset patit...varma konsti tunnistaa sukupuolet. Meidän ainokainen Elma-kana munia paukuttaa jo kolmatta vuotta. Ei tietenkään niin ahkerasti kuin nuorempana, mutta munii kuitenkin
HiltaHelikopteri kirjoitti:Oletko hannaw tiiraillut viirujen pyllyt läpi? Kukoilla on semmoiset sormenpään kokoiset patit...varma konsti tunnistaa sukupuolet. Meidän ainokainen Elma-kana munia paukuttaa jo kolmatta vuotta. Ei tietenkään niin ahkerasti kuin nuorempana, mutta munii kuitenkin
Onko Elmalla ollu taukoa tai jotain?
Minä oln ajatellu sitä talvilepoa sitten joskus kun on kunnon ulkohäkki. Siellä saisivat talven öllöttää ja keväällä jatkaa. nuoret munis aina eka talven ja pitäs talven munissa.
Kyllä Elma on taukoillut muninnassa silloin, kun on pitänyt sulkasadon. Ihan reilun pitkän tauon on pitänyt, vaikken mä mitenkään ihmeesti kikkaile ruokinnalla tai valoilla. Kanojen täysrehua popsii (lisukkeena milloin mitäkin viherrystä), valoa on talviaikaan reilu 12 tuntia ja talven asustaa sisällä kanalassa, jossa lämmöt reilusti plussalla. Seurana on Erkki-viirukukko, jos joku pähkäilee, että siellä se kanarukka yksin palloilee
Eivät menneet mun viirut kissojen ruuaksi. Nyt on jokapäivä 3 munaa häkissä Voiko ne muka alkaa vasta näin vanhana munimaan Hitaita siis ovat, joten odotan jos lisääkin munijoita noista löytyisi
Hannaw oliko niistä sun viiruista kuvia jossain?
sorry tyhmä kymysys, mutten jaksa nyt selata!
Mulla on alkaneet munimaan 6-8 viikkosina.
Nyt on noita talvi vaaveja ja ne on nyt 4 vkoa. kattoopas koska ne alkaa munimaan.