Mitä maksaa

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

asf130 kirjoitti:elikkäs jos Munislainen A hakee kasvattajan esim amerikasta ja luo suhteen ja tuo munia/nuorikoita/aikuisia ja ne lähetetään Munislaisille B/C/D jotka kasvattaa ne ja jotka haluaa munia saisivat siitokset Munis B:ltä/C:ltä/D:ltä jotenkin noi minä sen ajattelin mutta sanokaa onko huono tai hyvä idea mutta muuten se tuhoon tuomitulta :smt012 :smt011
Eli onko ajatus, että kustannus jaetaan A,B,C,D kesken?
asf130

Viesti Kirjoittaja asf130 »

tavallaan juu ja ei koska kaikkien jotka tulevat mukaan hommaan tartis laittaa kortensa kekoon
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Miks ihmeessä kukaan näkis vaivan tuoda eläimiä ja jakaa ne pois? Ei auennut mulle toi juttu. Itse oon aina tuonut vain mitä olen hirveän kovasti itselleni hinkunut ja ulkomailta vain jos Suomesta ei saa. Noitten nelijalkaisten kasvatuksessahan tuonnit on usein melkeen välttämättömyyksiä, mutta mikä sulla on se pointti että joku noin tekisi kanoissa?
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Vissiin just se kustannusten jako?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mä oon tässä syksyn aikana yritellyt järjestää PR-munien tuontia Ruotsista. Homma vaatii aikaa, kärsivällisyyttä, yhteyksiä ja rahaa. Eviraan pitää rekisteröityä munien tuojaksi. Aika edullista se on, jos tuo vain alle 20 munaa. Jos mä kaiken vaivan ja työn jälkeen saan sieltä munia, on aika varmaa, että haudon ihan itse kaikki 19 munaa ja pidän kaikki 5 kanaa, jotka hommalla saan. (50 % kuoriutuu, joista 50 % kukkoja.)

Että en mäkään oikein näe tuossa ideaa.. :smt017
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Tavallaan juu ja ei... menee taas ihan pihalle :smt017
asf130

Viesti Kirjoittaja asf130 »

ääh olkoon ku ei osaa selittää en tiä mikä on ku kaikki selitykset on joko liian hienoja ettei itekään ymmärrä tai sitten kukaan ei vaan ymmärrä mitä yrittää sanoa :smt013 :smt019
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Suvianne kirjoitti:
asf130 kirjoitti:elikkäs jos Munislainen A hakee kasvattajan esim amerikasta ja luo suhteen ja tuo munia/nuorikoita/aikuisia ja ne lähetetään Munislaisille B/C/D jotka kasvattaa ne ja jotka haluaa munia saisivat siitokset Munis B:ltä/C:ltä/D:ltä jotenkin noi minä sen ajattelin mutta sanokaa onko huono tai hyvä idea mutta muuten se tuhoon tuomitulta :smt012 :smt011
Eli onko ajatus, että kustannus jaetaan A,B,C,D kesken?
niin että mitä muita korsia kannellaan , kun työpanos ja kustannuksia??

Ei oo reiluu alkaa selittää jotain ja sitten lopettaa!!!! :smt019
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Miten paljon kustannukset nousee jos tuo yli 20 munaa? Onko se niin, että vuodesa saa tuoda alle 20 munaa yhteensä, vai voiko eri paikoista tilata munasatseja jossa kussakin on alle 20 munaa? Onpas monimutkaista..
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin