Mitä maksaa

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Minnimanni

Mitä maksaa

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Siis mitä maksaa kalkkunat per nuppi ja riikinkukot per pariskunta, noin niinkuin keväällisiä poikasia ajattelin. Riikeistä kiinnostaisi kyllä aikuistenkin hinta. Haluaisin ens kesäksi ottaa kalkkuja ja Riikkejä. Myös Hanhien hinta kiinnostaisi ja saatavuus täällä etelä suomessä.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Puolivuotiaiden-vuosikkaiden musta- ja pronssikalkkunoiden hintoina olen nähnyt 50-70€.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Nuoria aikuisia riikinkukkoja olen nähnyt 300 €/pariskunta, mutta kyllä välillä ja/tai nuorempia on edullisemminkin.
Minnimanni

HiltaHelikopteri kirjoitti:Puolivuotiaiden-vuosikkaiden musta- ja pronssikalkkunoiden hintoina olen nähnyt 50-70€.
Tossa kyllä tulee lihalle melkoinen kilo hinta, ei kyllä kannata liha kasvatus noilla hinnoilla.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mutta onhan se oma kasvattama aina parempaa kuin mitä kaupan :smt003
Jos niitä enää syksyllä raaskii syödä.. Mulla aina kukotkin mätänee pakastimeen....
Minnimanni

No hitto jos tohon hintaa joutuu ostaan niin ei sitä kalkkua raski enään pataan laittaa ku kaupastakin saa halvemmalla.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Eipä taida nykyaikana enää mikään itsekasvatettu (tai itsetehtykään) tulla halvemmaksi kuin kaupan tiskiltä ostettu, jos laskee rahassa kaikki kulut. Ei edes niin, että ostaa esim. siitospariskunnan ja syö sitten vain sen niiden jälkikasvun. Samapa se on munissakin...kaupasta saa paljon halvemmalla niitäkin. Toki ne but-kalkkunat on paljon halvempia kuin nämä mun mainitsemat...olikohan ne butit jotain kympin luokkaa keväällä ostettuina siinä iässä, että ovat jo helposti hoidettavia.
jamppa

Minnimanni kirjoitti:No hitto jos tohon hintaa joutuu ostaan niin ei sitä kalkkua raski enään pataan laittaa ku kaupastakin saa halvemmalla.
Älä nyt, Toiset täällä syöttää petoeläimille 300€ paisteja :smt013 :smt013 :smt013
Minnimanni

No saakeli kyllä mä olisin viidesta hanhesta maksanu ton 300 ekee ennemmin ku kahesta riikistä. Mutta enhän mä noista linnuista mitään tiedä. Sen vaan sanon että en kyllä kalkun poikasista maksa 50ekee per lärvi, ei oo mitään järkee.
mikkero

Viesti Kirjoittaja mikkero »

Kaikkea ei saa ilmatteeksi. :)
jamppa

No miten kukin sen ajattelee :smt001 Itse olen ostamassa riikkipariskuntaa tohon 150kpl hintaan.
Minnimanni

No mä kyllä pidän tota 150 ekee per pää aika kovana hintana varsinkaan ku ne on vasta 2vuotiaina lisääntymiskykyisiä eivätkä munikkaan alle vuoden vanhoina.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Mun mielestä se ei ole yhtään liikaa. Aikuisesta pidän sitä halpana hintana.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Aikuinen, jo muniva (7-8kuinen), puhdasrotuinen brahmakana voipi maksaa myös viiskymppiä. Ja siihen jos vois vertailla, niin eiköpä nuo kalkkunat ja riikinkukot liene harvinaisempia ja siksi vaikeammin saatavia. Ja edelleen, kun otetaan huomioon kasvattajalle tulevat kulut, niin kyllä vois aatella, että niitä kertyy enemmän mitä hitaammin kehittyvästä lintulajista on kysymys.
pronssari

Viesti Kirjoittaja pronssari »

Itse mitä olen kalkkunoita ja riikkejä myynyt niin ei niistä omia takasin saa. :smt002 Kalkkunoille hintaa rupeaa kertymään ruoan perusteella ja tietysti tämän harvinaisuuden perusteella Riikin kukoille hinta tulee samoista syistä kun kalkkunoiden ja lisäksi emo lintuja pitää kasvattaa kolme vuotta ennen kuin uros on liisääntymis iässä ja on siinä paljon muutakin mistä hintaa voi ruveta muodotelemaan että sanoisin että välillä kun miettii niin pronssi/mustakalkkuna nuorikko pari ovat halpa 150€ hintaan ja kyllä parista riikinpoikasesta/nuorikoista 200€ on kohtuu hinta. :smt045 Aikuisten lintujen hintoja voi vain kuvitella mutta kyllä nämä lemmikit ovat hintansa värttejä
Vastaa Viestiin