Mitä maksaa
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Mitä maksaa
Siis mitä maksaa kalkkunat per nuppi ja riikinkukot per pariskunta, noin niinkuin keväällisiä poikasia ajattelin. Riikeistä kiinnostaisi kyllä aikuistenkin hinta. Haluaisin ens kesäksi ottaa kalkkuja ja Riikkejä. Myös Hanhien hinta kiinnostaisi ja saatavuus täällä etelä suomessä.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Eipä taida nykyaikana enää mikään itsekasvatettu (tai itsetehtykään) tulla halvemmaksi kuin kaupan tiskiltä ostettu, jos laskee rahassa kaikki kulut. Ei edes niin, että ostaa esim. siitospariskunnan ja syö sitten vain sen niiden jälkikasvun. Samapa se on munissakin...kaupasta saa paljon halvemmalla niitäkin. Toki ne but-kalkkunat on paljon halvempia kuin nämä mun mainitsemat...olikohan ne butit jotain kympin luokkaa keväällä ostettuina siinä iässä, että ovat jo helposti hoidettavia.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Aikuinen, jo muniva (7-8kuinen), puhdasrotuinen brahmakana voipi maksaa myös viiskymppiä. Ja siihen jos vois vertailla, niin eiköpä nuo kalkkunat ja riikinkukot liene harvinaisempia ja siksi vaikeammin saatavia. Ja edelleen, kun otetaan huomioon kasvattajalle tulevat kulut, niin kyllä vois aatella, että niitä kertyy enemmän mitä hitaammin kehittyvästä lintulajista on kysymys.
Itse mitä olen kalkkunoita ja riikkejä myynyt niin ei niistä omia takasin saa.
Kalkkunoille hintaa rupeaa kertymään ruoan perusteella ja tietysti tämän harvinaisuuden perusteella Riikin kukoille hinta tulee samoista syistä kun kalkkunoiden ja lisäksi emo lintuja pitää kasvattaa kolme vuotta ennen kuin uros on liisääntymis iässä ja on siinä paljon muutakin mistä hintaa voi ruveta muodotelemaan että sanoisin että välillä kun miettii niin pronssi/mustakalkkuna nuorikko pari ovat halpa 150€ hintaan ja kyllä parista riikinpoikasesta/nuorikoista 200€ on kohtuu hinta.
Aikuisten lintujen hintoja voi vain kuvitella mutta kyllä nämä lemmikit ovat hintansa värttejä