Kyyhkysten kylvetys

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Gizzmo

Kyyhkysten kylvetys

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Kertokaas pululliset miten kylvetätte lintujanne.
Vilustuuko pulu jos kylpee liian kylmässä? mulla on lämpölamppu että saavat kuivatella.
kesällähän ei oo mitään ongelmia,mutta tää ns.talvi...
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Näi ikkäästi...
Kuva

Eli meillä ovat aina kylpeneet läpi vuoden jonkin sortin vadissa, kun asustavat meillä aina talven tiloissa, missä pysyy ainakin juuri ja juuri plussalla. Ja mikäs ongelma se näinä ankeina talvina enää tuo pakkanen edes on :smt012 (saisi kyllä mun puolesta olla mielummin sitä pakkasta ulkona...)
Meillä ovat ängenneet kylpemään vaikka juomakippoon, jos ei ole ollut vatia tarjolla. Siksi laitan ainakin kolmesti viikossa pesuvadin herrasväelle tarjolle. Olen ajatellut, että itse tietävät, koska on liian kylmä kylvyille. Vesi on aina hiukan lämmintä ja kuivattelu sujuu orrella siipiä vinhasti huiskuttaen ja sulkia sukien ilman erillistä lämmitystä.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ihana!! En edes tienny, että vedessä kylpevät.
Kastuuko ne edes ihan iholle asti?
Ainakin koira jolla on alusvilla on villastaan kuiva. Toimisko untuvat samalla sytemillä..?
Pigeon

kylvetys

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Talvisin, kun on leutoa, niin kylpevät lentohäkissä vadeissa, kesäisin käyvät lammenrannassa pulikoimassa. Jännä juttu, mutta yleensä kyyhkyt pitävät välimatkaa toisiinsa, mutta kun kylpevät niin samassa vadissa voi olla yhtäaikaa 6-7 kyyhkyä. Vesisateellakin menevät heti lentohäkkiin siivet ojossa ja joskus myös räystäiden alle. Ja lätäköt ovat mieleen. Kyyhkyt nauttivat tosi paljon kylpemisestä. ---> http://www.kirjekyyhky.net/albumi/kyyhkykuvat/56076
Kylpyä lätäkössä Tammikuussa :smt001
Moilanen

m

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Niin tuo kylpeminen on eräänlaista loistorjuntaa, niinkuin kanoillakin.
Kyyhkyjen kylpemiseen on myöskin olemassa ns kylpypulveri, loistorjuntaan ja sitten esim kilpailulentojen jälkeen ns kylpysuola, joka virkistää kyyhkyjen elintoimintoja.
Vastaa Viestiin