Riikinkukot

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

Volmari kirjoitti:
Volmari kirjoitti:Nostettuani munat korville ja koputeltuani pikkuisen, kuului vastaukseksi rapinaa!!!!
Itseä lainatakseni olisi se tämäkin ihmetystä herättävä lause irrotettuna asianyhteydestä! :smt005 :smt005
Huomasin juuri, kun lueskelin juttua uudestaan...
:smt005
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Rauhoita nyt Sini-Siljan elämä ja malta olla sörkkimättä :smt002 . Tappi-Tapola ei tykkää kovasti, kun tipuja liikaa heti alkuun nypräilee, ensimmäisen lapsensa se litisti, kun niin kovasti koitti sitä suojella. Olen antanut olla ihan lärkkimättä ekan viikon. Silja pitää poikaset allaan muutamia päiviä, jopa viikon. Siis kädet taskuun ja vain verkon takaa kurkistelemaan! Meillä on ollut myös iloista riikinkukoilla, valkoinen rouva ryhtyi iästään huolimatta munimaan ja ainakin kolme munaa on hedelmöittynyt. Nyt odottelen jännittyneenä, onnistuuko haudotus ja mitä väriä putkahtaa, jos kaikki hyvin menee. Isiä kun on kaksi vaihtoehtoa, valkoinen ja musta. Ei rotusortoa Monnissa...
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

No joo....enhän mä nyt hiplannutkan, kun niitä munia, että tiput saakin olla sitten rauhassa, kun esiin tulevat (jos tulevat) :smt016
Siksi vain tarkistin, kun en tiennyt yhtään, että onko munissa ketään.
Tänään oli vielä munat tallessa...apua, tuleekohan sieltä enää edes ketään!

:smt005
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Noh?!? Joko on pikkuisia?
Volmari

Ei näy, ei näy... :smt009

Aikaraja on umpeutunut ja nyt kun en sitten ole viitsinyt Siljaa enää "häiritä" ohjeiden vuoksi, niin pesäsässään makaa ja mitään ei näy, ei kuulu. Turhauttaa hiukan.
Mutta tuleehan sitä sitten uusia munasatsia tulevaisuudessa ja uusia mahdollisuuksia.
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Pidetään peukut pystyssä! Silja tykkää pitää vauvat tosi kauan pesässä. Meillä olivat siipisulat näkyvissä, ennekuin se antoi niiden eka kerran tulla näkyviin. En tiennyt koko poikasista minäkään. Nyt kovasti sinne uskoa ja hyvää tuuria täältä meiltä!
Volmari

Eipä muuten ikinä poikasia näkynyt... :smt009
Tyhjiä munia olivat.
Nyt on vielä riikinkukoilla edessään muutto uuteen kotiimme. Saavat asettua navettaan mihin itse haluavat ja pääsevät sitten uloskin oman maun mukaan vuohien tarhaan! Voivat olla ihmeissään, kun yht`äkkiä onkin tilaa mennä temmeltää viljalti.

(itse en pääse nyt nettiin kuin joskus ja jouluna, sillä uuteen kotiimme ei saa vielä laajakaistaa auki ja olen muiden koneiden ja kännykän varassa, mutta laittelen kuulumisia sen mitä nyt aikaiseksi välillä saa).
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Hieno juttu, että uus koti on löytynyt!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnea uuteen kotiin toivotellaan täältäkin! Kuva
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Paljon onnea uuteen kotiin! Kyllä varmasti riikinkukot ja muutkin viihtyvät hyvin, kun ympärillä on huolehtivia ihmisiä.

Minäkin kun tässä harkitsen riikinkukkojen hankkimista, niin kerropas (jos vain ehdit ja pääset nettiin) päällimmäisiä mietteitä ja hyviä ja huonoja puolia??
Vastaa Viestiin