Uutta kanalaa, apua!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
brahmaatikko

Uutta kanalaa, apua!

Viesti Kirjoittaja brahmaatikko »

Hei! Nyt viimein on se aika käsillä, kun aletaan kanalan värkkäykseen!

Olen miettinyt roduksi Brahmaa, ei tarvita ihan mahdottomasti munia, mutta liha kyllä maistuu, sitten aikanaan.
Millaisia kokemuksia teillä on rodusta?
Sitten, kaksi vaihtoehtoa: Hommata hautomo ja munat, vaiko ihan isommat kanat? Jälkimmäisiä ei tunnu täällä E-Karjalassa
hirveästi olevan. Tuleeko noista konetipuista ihan täyspäisiä, kun ei ole aikuista mallia keneltä ottaa oppia?
Ja minkähän kokoinen poppoo olisi hyvä olla, näin kotitarpeiksi, kukko ja 4-5 kanaa?
Jos päädyn hautomaan itse (hah..!) niin mikähän munien määrä olisi ihanteellinen, kun tietysti kaikki ei kuoriudu, osa kukkoja..
Kauheen hankalaa tää, tällaselle "vaativalle" tyypille kun kaikki pitäis miettii etukäteen kerralla oikein!

Mutta vinkkejä teiltä pro-munakkailta kaivataan! :)
brahmaatikko

Re: Uutta kanalaa, apua!

Viesti Kirjoittaja brahmaatikko »

Lisäys vielä, myös Orpit ovat toisena vaihtoehtona :)
vattumato

Viesti Kirjoittaja vattumato »

Hej... Itekin melko vihreenä munislaisena surffailen tässä intoo piukassa kun vihdoin saatiin meidän mäkeen nettiyhteys... aiemmin olen vaan lukenut kännykän kautta juttuja täällä, ite istuen korkeemmalla paikalla paskakasan päällä...... :smt002

Ny voi kirjottaakin. Mulla on tosi sekulilauma, muutama ryssäkana (jotain siperianihmeita, heltat kurtistuu talvella tukkapöyhön alle piiloon), muutama orppi, muutama leghorn, muutama silkki, muutama Hyline muutama sitä ja tätä ja muutama kertaa muutama näiden jälkeläisiä. Lisäksi mies kasvattaa fassuja ja lapsilla on muutama ankka.
Mutta ota vaan kaikenlaisia, ne lisääntyy jotenkin ihmeesti ja hyvin tulee keskenään toimeen kunhan tilaa on ja pesiä riittää hautoville ja jos muniakin haluat ota muutama HYline tai leghorn, muut hautoo nämä suunnilleen ainakin muniikin.
Kotkottaja

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Itse ostin aikoinaan aluksi brahmakukon ja kolme kanaa. Kannattaa ottaa erisukuisia jos tipuja meinaa. Kyllä nuo konehaudotut on pärjänneet siinä missä kanan alta tulleetkin :smt003 Ihmeesti ne vaan kaikki oppii ilman emoakin.
Rodusta pidän kyllä kovasti :smt055 Ovat rauhallisia, kauniita ja kylmänkestäviä. Suosittelen :smt045
Vastaa Viestiin