siitosmunien säilytys
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: siitosmunien säilytys
Kauan siitosmunat säilyvät oikein säilytettyinä (kanojen munat) ?? viikon-kaksi????
Pesässä säilyvät tosi kauan, koska emot lämmittää niitä joka päivä.
Itse en säilyttäs kuin sen 12 päivää.
Mutta mutulla uskon säilyvän kolmekin viikkoa ihan hyvin.
Kosteus on vain tärkeä.
Itse en säilyttäs kuin sen 12 päivää.
Mutta mutulla uskon säilyvän kolmekin viikkoa ihan hyvin.
Kosteus on vain tärkeä.
kun tilasin siitosmunia ja nyt ei ole kanaset innostuneet niitä hautomaan ja pitää koneella ne "valmistaa"
Ajattelin vaan jos joskus on munasia yli mitä koneeseen mahtuu niin kauan ne säilyy "sisällä" säilytettynä... Ja kiitos sinulle vastauksesta 

Ajattelin kerätä alholaisten munia haudottavaksi ja siispä annoin niiden kerääntyä pesään josta visioin ne poimivani yhtenä pompsina koneeseen hautumaan jos yksikään kanoista ei enää näin loppukesästä lähde hautomaan. Olin viikonlopun koiranäyttelyssä ja kun tulin takaisin ja tarkastin munatilanteen, osa munista "hikoili". Onko sillä merkitystä vai onko se normaalia? En ole aiemmin jättänyt munia pesään niin ei tällainen ole tullut myös ennen vastaan. 

Voiko niitä säilyttää 15 päivää? Ja vanhimmat "itää" paremmin?
Mä olen jostain kuullut, että viikon korkeintaan. Näin olen tehnyt, kun kerännyt siitosmunia. Eli en ole uskaltanut myydä kun viikon satsin...
Aina oppii uutta
Mä olen jostain kuullut, että viikon korkeintaan. Näin olen tehnyt, kun kerännyt siitosmunia. Eli en ole uskaltanut myydä kun viikon satsin...
Aina oppii uutta