Ikävä kyllä kahdesta munasta löytyi vain kuoret, yksi kokonaisena. Eli rotat tai linnut ovat kerenneet ennen minua.. Ensin epäilin että munija olisi joku nuorista kanoista (kanat ja ankat samassa ulkotarhassa), kun munat ovat sellaisia "kaupan kananmunan" kokoisia, mutta kuori oli kyllä ihan erilainen, sekä kun se yhden ehjän munan aukaisin, niin sisältö oli paljon "sitkeämpää"... eli ovat ehkä ankan munia?
Ongelmahan on siis se, että ankat eivät ole koko kesänä oppineet käyttämään sisätilojaan, ovat ulkona aina, aina ja aina. Pari kertaa olen heidän nähnyt tulevan "ankkalasta", eli puuliiterin päähän on heille tehty oma noin 5 neliön kokoinen sisätila, mutta eivät siellä siis edes nuku. Osaavat kyllä mennä pientä ramppia pitkin sisälle ja ulos. Tällä hetkellä sitä taitaa käyttää vain juuri munimaan alkanut luomukana
Lattialla on paksusti ihanan pehmeitä heiniä, eli jos mä oisin ankka niin munisin kyllä mieluummin sinne kuin marjapensaan juurelle kuralätäkköön
Eli oisko ideoita, miten mä saisin ankat ymmärtämään että voisivat käyttää sisätiloja edes munimiseen? ..tuli ihan sellanen fiilis että olenkohan mä nyt vähän huonosti perehtynyt ankkojen hoitoon, kun en edes tiedä minkälainen pesä niillä kuuluisi munimiseen olla?
Mulla ois kyllä ylimääräisenä "kanikoppi", sellainen pieni katos, jonne mahtuis tarvittaessa kaikki kolme ankkaa.. laitanko sen ulos vaiko sinne sisätiloihin? vai mitä mä teen, apua? *panikoi hermostuneena*