16. vuorokausi menossa. Manteli on hienosti hautonut koko ajan. Pari kertaa olen tavannut sen ruoka-automaatilta ja kerran kylvystä. Joka kerta munat ovat olleet ihan lämpimiä ja Manteli on mennyt pian takaisin. Se on saanut olla muiden munimisilta rauhassa (hienotunteista porukkaa

) joten koko ajan on ollut ne alkuperäiset viisi munaa alla. Pesä on ylhäällä, joten olemme tehneet pesän suulle laitettavan suojan valmiiksi. Tarkoitus on laittaa se paikoilleen sunnuntai-aamuna ja ruokkia ja juottaa emo pesään siitä eteenpäin. Kuulostaako oikeanlaiselta suunnitelmalta? Laskettu aika on siis maanantaina. Ei kai ne kovin paljon ennen sitä voi kuoriutua? Jos munat ovat kehittyneet hyvin, voiko niistä jo sunnuntaina kuulua ääntä?
Tipula on sisustettu valmiiksi, tipujen ruoka- ja juoma-astiat on katsottuna. Kanalassa on imuroitu (kalusteet, seinät ym.) ja vaihdettu lattialle puhtaat turpeet ja oljet. (Nämä viimeiset olisin tehnyt kyllä muutenkin). Olen kyllä hiukan yli-innokas, tiedän

! Toivottavasti kaikki ei pääty suureen pettymykseen

. Tulisi nyt edes yksi tai kaksi tipua, jotta Manteli saisi hoivattavaa

(ja minä...

).
Vielä yksi juttu on mietityttänyt. Kuinka korkealle ihan pienet tiput hyppäävät? Kuinka korkea verkkoseinä pitää olla Alho-tipuilla, jos haluaa etteivät ne pääse yli?