Mä aloitin kanaharrastuksen viime kesänä kymmenellä ruskealla tehokanalla ja yhdellä maatiaissekoituskukolla. Omien teurastuskokeilujen ja ketun hyökkäyksen jälkeen meillä olikin sitten enää neljä kanaa ja kukko. Tänä kesänä on siivekkäiden määrää lisätty, nyt on ne samaiset neljä kanaa ja kukko, ja niiden lisäksi kolme niiden omaa (konehaudottuja) poikasta, joista yksi on kana ja kaksi kukkoja. Ja sitten sain eräältä foorumilaiselta jättikochin munia, joista onnistuttiin hautomaan viisi poikasta. Niistä taitaa olla kolme kukkoja

. Elikkä yhteensä noita taitaa olla siis kolmetoista tällä hetkellä. Niin, ja ankkoja on kaksi, niitä olisi tarkoitus vielä tänä kesänä lisätä, ehkä johonkin neljään tai viiteen..
Mun hulluus näiden siivekkäiden hankkimisessa on pysynyt kurissa varmaan vain ja ainoastaan sen takia, et olen laajentanut tuota hulluutta muihinkin eläimiin..On nimittäin tullut hankittua tänä vuonna lintujen lisäksi vuohia, lampaita ja pupuja. Meinattiin vielä kesäpossujakin ottaa, mut sit huomattiin, et kannattaa ehkä vähän rajoittaa. Joten päätimme vähän hidastaa tahtia. Possut otetaan ensi vuonna, samoin kuin kaksi vasikkaa. Ja viiriäisistä olen jo jonkin aikaa haaveillut.. Mun pikkusisko (joka asuu meillä) haaveilee viestikyyhkyistä, ja mä vaan yllytän sitä...(Joo joo, ota vaan, kyllä mä voin niitä hoitaa viikolla kun sä käyt töissä/koulussa)
Niin..ja lapset haaveilevat lemmikkipapukaijasta, mut mun mies ei siihen suostu (ei kuulemma haluu lintuja sisätiloihinkin, poikkeuksena konehaudotut pikkutiput). Itekin halusin joskus lapsena papukaijan, enkä oo sellaisen hankkimista vastaan, mut niissä kyllä nuo hankintahinnat kirpaisee sen verran pahasti, et en ees kehtaa alkaa vonkumaan papukaijaa lemmikiksi.
Joten... jos haluat vinkkejä et miten saat kanaharrastuksen pysymään kurissa, niin mun vinkki on, että alat kasvattamaan kaikkia muitakin kivoja eläimiä