Mä oon muuten miettinytkin, että miksiköhän luomukanaloissa ei käytetä kanoja myös yli sulkasadon. Tai siis tiedän kyllä miks, tokihan siinä tulisi kallis tauko. Mutta oishan se luomusempaa
Mutta kyllä minä ehdottomasti sitä mieltä oon, että vaikka luomulassa voidaankin kiusata kovin toisia kanoja, jopa hengiltä, niin kylläpä se vaan siltikin on parempi kuin häkkilä. Ei toki duunarille; onhan häkkikanalassa työ kovin näppärää ja siistiä (vaikka kyllä sitä pölyä uskomattoman paljon sielläkin on, nimim. tukkoinen astmaattinen munankerääjä). Mutta ihan oikeesti; luomulan kanat on oikeesti onnellisen oloisia; häkkilän ei. Saavathan ne vipeltää sentään vapaudessa, olla orsilla, kylpeä, kuopia, munia (heinä)pesään ja ehtii vähän välillä hautoonkin siellä. Ja siks toisekseen, luomumunat on tosi maittavia verrattuna niihin häkistä vierineisiin muniin. Ainakin tuolla mun työluomulassa. Vaiks omat nyt on tietty kaikista parhaita (mut ne onki niitä ex-luomuja

)
Meille ei häkkimunia osteta, vaikka oiskin omat kanat ummessa. Jos ei luomuja tai vapaita löydy, niin sitten ollaan ilman munaa.

Vähän ristiriitasta, kun kuitenkin käyn siellä häkkilässä keräämässä niitä munia. Mutta tiedänpä ainakin sitten, miksi toimia niinkuin toimii. Ei voi kukaan väittää, että kuvittelen vaan. Ja ehkäpä toivottavasti enää ei tarvi yhtään kertaa häkkilään eksyä.