Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
pikku2nen

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja pikku2nen »

Täytyy muistaa laittaa kanalan ovi kiinni :smt021 Tänään tuli urheiltua, kun kaksi tirppaa lennähti raolle jääneestä ovesta vapauteen... Tapahtumarikas lomaviikko ollut... Maanantaina oli kukko päättänyt ilmeisesti sängyn viereen tulla herättämään tämän lomalaisen, kun ei aamupalaa kuulunut ns. normaaliin aikaan. Me molemmat oltiin hieman hölmistyneitä seisoskellessamme samalla puolen aitaa :-"
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Aamu alkoi yhden ranskanlupan metsästyksellä, oli terassin edessä päivystämässä :smt042 mokoma löytänyt pakotien tarhastaan... Kugke eli uusin orppikukko on oppinut kiekumaan, oli ihanaa kuulla uusi kiekaisu, kuin rikkinäinen vappupilli. Nyt meillä kieutaan kilpaan, Kugke ja Viikinki huutavat rinta rottingilla :smt049
Jekku

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Toivon tuvassa ollaan nyt virallisesti luumäkeläisen maatiaiskanan säilyttäjiä :smt023 Laitoin paperit myös kiuruvetisistä, mut jostain syystä vain luumäkeläisistä tuli todistus :shock:
Uuden kanalan pohjatyöt on aloitettu vihdoin.
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Onnea Jekku!
Mua alkaa tää sade jo vähän risoo, lämpötila olis ok mulle mutta ei tää liika märkyys. Sienet sentään
kasvaa, kanttuja näkyy tpihatien varrella olevan joitakin litroja, täytyis varmaan kerätä.
Kana alkoi hautomaan riikinmunia ja joukossa on pari kananmunaakin, onneksi ne ilmestyi pesään vähän
myöhemmin niin varmasti kuoriutuvat samanaikaisesti, jos kuoriutuvat.
Kaksi konehaudotettua riikkiä on edelleen verstaassa. Hirveästu syövät, vesiheinä on herkkua. En uskalla
niitä laittaa vielä tarhaankaan kun on näin märkää, tuulista ja sateista. Pitää varmaan tipuhäkkiin kehitellä
joku katos päälle, se häkki on tosin isä-riikin vahtitorni.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Näin illalla lintujen kaurojen luokse rauhassa viipottavan rotan!!!!! Hitto sentään tämäkin vielä :smt013 Millä niistä pääsee turvallisesti (omia lintuja ajatellen) eroon?????
pirpeliini

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Alkaa ihan tosissaan mennä hermo yhen maatiaiskukon kanssa :smt013 Se on jonkun aikaa ollu seurannassa räväytettyään meijän ja veljentytön nilkoille, jotka kylläkin hätistelivät kanoja takaisin tarhaan yöksi, mutta silti. Nyt se oli eilen aamulla tullu isännän kintuille ku oli menny ruokaa viemään, selän takaa ja niin että oli isännällä pohkeessa naarmut :smt013 Ja tänään sitten tuli jo miunkin jaloille, ja taasen ihan seläntakaa, vaikken ollut kanojen lähelläkään :smt013
Kyllä mie vielä jotenkin ymmärrän jos rouvia puolustetaan, mutta että tullaan kintuille jo kun vaan tarhaan mennään, niin sellasta en kyllä kahtele :smt019 Taitaa kukkoa oottaa :smt027
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ei se siitä paremmaksi muutu mitä pikemmin sen parempi on kirveelle töitä ..surku kyl uuden kukon löytää :smt010
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Soneran 3G-verkko toimii taas, yli kahden viikon matalakenttäisyyden jälkeen. Mun pöytäkoneessa ei näy
noita kenttäviivoja, isännän läppärissä oli 1-2 viivaa. Omalla koneella pääsin nettiin n. kerran per kymmenen
yritystä. Nyt kaikki toimii :smt041 , naapurikylän linkkitorni korjattiin heti isännän soiton jälkeen, mä itse
oon soittanut ja kirjoittanut eikä mitään ole tapahtunut. Olikohan niiltä unohtunut korjauksen jälkeen kytkeä
joku hilavitkutin takaisin... :shock:
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Tavast

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Aamulla kun menin ulos ja höpöttelin koirille jotain kuului kanalasta ekan kerran:"kukko-kuu" ja sitten vielä toisen ja kolmannenkin :smt055
Kyllä kuullosti mukavalle tuollainen lyhennettykin versio :smt001
pirpeliini

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

harrastaja kirjoitti:surku kyl uuden kukon löytää
On mulla onneks toinen kukko varalla (erisukunenkin vielä), ja lisää on kasvamassa :smt001

Tänään tuli kukko taas kintuille :smt013 Kyl se nyt lähtee, ihan jo ton meitin 2 vuotiaankin takii, tyttö ku ei tajua yhtään varoa ku on niihen seas tottunu hämmentämään. Appiukko lupas tulla lauantaina neuvoon teurastuksen/suolistuksen ja lihojen käsittelyn, on mehtimiehii.. Saisihan mie siltä ite hengen jos tiukka tulee, mut ku en oo ennen joutunu ottaan, saati sitten käsitteleen mitään syöntikuntoon :oops: Mut nythän se tulee opeteltuu..
brahma

Viesti Kirjoittaja brahma »

Meillä kans eilen kävi ekaa kertaa mun päälle ja pidettiin kurmuutusta ja aateltiin että kai se tajus kuka on kukko, niin eikö tänään iskeny ukon käteen kun meni ruokkiin...ihan tosissaan alkaa keittiössä reseptivihko havisemaan...
Nina

Viesti Kirjoittaja Nina »

Meillä on rännin alla vauvan amme keräämässä vettä. Olen toki miettinyt, että se voi olla vaarallinen tipuille, mutta en ole asialle tehnyt mitään, saamaton kun olen.

Tänään kukko oli aloittanut sen hermostuneen kaakatuksensa ja mies meni ulos katsomaan. Pienen etsiskelyn jälkeen oli löytynyt hukkumaisillaan oleva tipu sieltä ammeesta. Tipu pyyhkeeseen ja kuivattelemaan. Tässä vaiheessa tulin kotiin ja yritin viedä tipua emon alle lämmittelemään. Tämä "Vuoden Äiti" juoksi vain karkuun pensaaseen, joten mitäpä tekee aito kanalanpitäjä? Laittaa tipun paidan alle tissien väliin ja menee sisälle katsomaan telkkaria :smt005 Siellä tipu lämmitteli sen aikaa, että se kuivui ja vein sen takaisin äidilleen, joka nyt armollisesti suostui ottamaan tipun siipiensä alle. Nyt tipu on voimissaan ja kaikki hyvin, toivottavasti.

Aamun ensimmäisenä tehtävä on sen ammeen hävitys
Sipra

Viesti Kirjoittaja Sipra »

Tänään kuuluu potpotusta ja vienoja ja satunnaisia kiekumisharjoituksia! :smt049
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Nina kirjoitti:Meillä on rännin alla vauvan amme keräämässä vettä. Olen toki miettinyt, että se voi olla vaarallinen tipuille, mutta en ole asialle tehnyt mitään, saamaton kun olen.

Tänään kukko oli aloittanut sen hermostuneen kaakatuksensa ja mies meni ulos katsomaan. Pienen etsiskelyn jälkeen oli löytynyt hukkumaisillaan oleva tipu sieltä ammeesta. Tipu pyyhkeeseen ja kuivattelemaan. Tässä vaiheessa tulin kotiin ja yritin viedä tipua emon alle lämmittelemään. Tämä "Vuoden Äiti" juoksi vain karkuun pensaaseen, joten mitäpä tekee aito kanalanpitäjä? Laittaa tipun paidan alle tissien väliin ja menee sisälle katsomaan telkkaria :smt005 Siellä tipu lämmitteli sen aikaa, että se kuivui ja vein sen takaisin äidilleen, joka nyt armollisesti suostui ottamaan tipun siipiensä alle. Nyt tipu on voimissaan ja kaikki hyvin, toivottavasti.

Aamun ensimmäisenä tehtävä on sen ammeen hävitys
Oih; tämä oli päivän paras juttu! Mitäpä sitä ei kanojensa eteen tekisi :smt050
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Meille syntyi tänään pikkuinen alpakka vasa! Terhakka tyttö oli pystyssä jo vartti syntymän jälkeen :smt001 Just kävin katsomassa ja maitobaarikin rupee löytymään jo omin voimin :smt001
Vastaa Viestiin