Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
On mulla onneks toinen kukko varalla (erisukunenkin vielä), ja lisää on kasvamassaharrastaja kirjoitti:surku kyl uuden kukon löytää
Oih; tämä oli päivän paras juttu! Mitäpä sitä ei kanojensa eteen tekisiNina kirjoitti:Meillä on rännin alla vauvan amme keräämässä vettä. Olen toki miettinyt, että se voi olla vaarallinen tipuille, mutta en ole asialle tehnyt mitään, saamaton kun olen.
Tänään kukko oli aloittanut sen hermostuneen kaakatuksensa ja mies meni ulos katsomaan. Pienen etsiskelyn jälkeen oli löytynyt hukkumaisillaan oleva tipu sieltä ammeesta. Tipu pyyhkeeseen ja kuivattelemaan. Tässä vaiheessa tulin kotiin ja yritin viedä tipua emon alle lämmittelemään. Tämä "Vuoden Äiti" juoksi vain karkuun pensaaseen, joten mitäpä tekee aito kanalanpitäjä? Laittaa tipun paidan alle tissien väliin ja menee sisälle katsomaan telkkariaSiellä tipu lämmitteli sen aikaa, että se kuivui ja vein sen takaisin äidilleen, joka nyt armollisesti suostui ottamaan tipun siipiensä alle. Nyt tipu on voimissaan ja kaikki hyvin, toivottavasti.
Aamun ensimmäisenä tehtävä on sen ammeen hävitys