Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
mik

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja mik »

Kanaviillokki! Slurps!

Kalkkunan munasta kuuluu koputus, saa nähdä, onko huomenna upouusi pikkukalkkuna maailmassa :smt060
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Anna-rouva istuu tyytyväisenä pesässään sisällä varastossa ja kihisee jos paan kättä lähelle. Sit kun se huomaa et vaan silittelen niskaa tai selkää, niin alkaa jutustella kihinän sijaan. Jos kosken muniin niin kihisee. Kumpa siellä menis kaikki hyvin.

Mutsikalla alkaa ne kolme munaa näyttää aika valmiilta. Vielä ei ollu ketään ilmatilassa, mutta on alkanu ilmatila suureneen.
Tavast

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Noista mustista kukkopojista toinen on niin ihana, hyppää mun käsivarrelle kököttämään (oon mä sitä pidellykin sylissä aika paljon). Toinen vaaleista kukkopojista lähti tänään uuteen kotiin ja toinen mustista lähtee myös lähiaikoina. Kävin hakemassa pikku porukan uusia tipuja kun oma haudonta ei onnistunut. Jos nää nyt olis kanoja, niin sit mulla olis kahdeksan kanaa ja kaks kukkoa :smt054
kruttu

Viesti Kirjoittaja kruttu »

Tavast kirjoitti:Noista mustista kukkopojista toinen on niin ihana, hyppää mun käsivarrelle kököttämään (oon mä sitä pidellykin sylissä aika paljon).
Meiän kukkopojista kun yhtä tultiin hakemaan, ajattelin tarjoavani kumpaa vain ruskeaa... Toinen niistä sitten hyppäsi suoraan talvikanalasta mun olkapäälle eikä suostunut siitä lähtemään. Toista ei hakija halunnut edes nähdä, sanoi vain että "eiköhän se tämä sitten ole". Vissiin se hassulainen teki sitten vaikutuksen :smt050 .

Mutta meille tulee huomenna KUKKO!!! Kukko, kukko, kukko! Ihanaa! Jospa mun surkeasti alkanut kukkotaival jatkuisi hippasen paremmin ja tuo jo aikuinen gugendaal olisi sitten se, joka saa asua meillä monen monta vuotta.
brahma

Viesti Kirjoittaja brahma »

Alkaa ihan lähteen lapasesta mulla...just sain viiriäisiä, ja sit lisää viiriäisiä ja sit ylläri ylläri kauan kaivattu hornettikukko edesmenneen tilalle ja bonuksena uusi kanarouvakin mukaan ja loppuviikosta tulee kolmensorttista siitosmunaa. Jotain katkasuhoitoo varmaan toi isäntä kohta alkaa mulle suunniteleen... :-" ...varsinkin kun joutu itse :angryfire: tyhjentään kylppärin viiriäisvauvoista :binky: että pääsee käymään suihkussa. Kiva kun välillä on jotain positiivistakin tapahtumaa elämässä :smt002 kaiken :smt010 jälkeen. Nautitaan tästä hetkestä! ...p.s. ja tuo pöhkö kysy vielä että veiskö hän muksun hoitoon jotta mä voisin lähtee kanaseminaariin, WHAT, se on tainnu saada jonkun auringonpistoksen :smt017
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Ihana päivä :smt001 .Sain taas tutustua uusiin kanaihmisiin.Auton mittarissa tuhat kilometriä :shock: ,mutta kyllä kannatti sen verran kivoja on kanahullut.Kiitos Helleenalle ja munamikon perheelle :smt006
mimmu
rhode island

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Isompia juhlia vietelty ( itsellä 60v :shock: ) ja nyt arki alkanut :-"
Eli puutarha työt saatiin tehtyä ja nyt sitten odotetaan isoa satoa mikä marjoista ym. näkyy tuleman.
Kukat kauneimmillaan pihassa ja juhannusruusukin alkoi parahiksi kukkimaan just jussiksi.
Kolme pikkuista karitsaa tuli torstaina ja hyvin kotiutuivat. Ensin eivät uskaltaneet ulos syömään mitään, mutta pajun+ pihlajan oksat kiinnosti ja siitä pikkuhiljaa muukin maasta ruohot ym. kelpasi.
Pienin nimeltään Lilli jo taitaa tunnistaa nimestään kun sitä kutsuu ja toiset rientää sitten mukana kun kutsun :smt045 .
Sisätilassa on ovet auki ja osaavat mennä ihan itse sinne huilimaan kun vaivihkaa kurkkaan et miten pärjäillään. No siitäkös kova määkiminen heti miulle et mitä hyvää toit.
Paree kovin herkkuja antaa ettei pulskistu :wink:
Juhannus menee neljän sukupolven kesken saunoen, syöden hyvin ja pelaillen erilaisia pelejä. :smt003
Nyt kirjan ääreen :read2: unijukkaa uottelemaan ja aamusta juhannus siivouksiin + leipomisiin vieraita uotellen. :toothy4:

Kurjaa kun kanat/kukot ei nyt ainakaan toistaiseksi voi olla vapaasti pihalla, kun kettu on pesiytynyt perheineen lähistölle ja näkyi veljen mökillä ihan lähi etäisyydellä olevan ruokaa hakemassa poikasilleen. Joten ei parane olla ilman vartioimatta nyt kanat/kukot, harmi sillä ovat tottuneet olemaan pihalla ihan vapaasti ja kukko sitten väliin käy kanojen kanssa hiekkakylpemässä kanalan sisäpihalla ja uudemman kerran sitten vie kaikki rivissä nukkumaan. Nyt sitten on itse oltava "hellapoliisina" ulkoiluttamassa porukkaa, ettei pääse kettu apajille :smt068
mummo ja kanaset :biggrin:
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meillä oli joki posauttanut nahkamunan orrelta alas ... joskos olis nuorikkokin alkamassa muninnan ...
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Aamulla syntyi 3 ankanpoikasta :) Ja nyt on kaikkien pakanoiden juhlapäivä eli kesäpäivänseisaus !!!
MUMMA JUHLII!!! :smt040
ellikki

Viesti Kirjoittaja ellikki »

Todellla outo olo kanalassa, koko kevättalven siellä on ollut tipusia, nyt ei ole yhtään, vain isot kanat ja nuorisoa. Eilen lähti sitten yksi emo poikasineen maailmalle. Mutta ei hätää, juhannuksena pitäsi kuoriutua muutama muna....
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Mulle kuoriintu juhannustiput 4 oli munaa alla ja 4 tipua sain jos huomenissa sais kuvia aikaseksi ...ja nyt ois kanoilla ja munilla menekki mikä lie kaippa niit vanhoja voi ruveta vähentelee
Puulanlapsi

Viesti Kirjoittaja Puulanlapsi »

Keskiviikko ja torstai yhta hulinaa. Se alkoi siita kun keskiviikkona puolen paivan aikaan olin menossa nuorimman kanssa neuvolaan, ja auton oikean eturenkaan jarru hirtti kiinni. No nopealla ajattelulla kerkisin viela neuvolakaynnille, alla korjaamon vuokra-auto. Kotiin tullessa sitten vanhimmalla pojalla ongelmia matalien sokerien takia, ja loppu paiva meni sairaalareissuun.

Torstaina piti lahtea Tykkimaelle serkkupoikien kanssa, mutta se vahan viivastyi, kun poika vietti yon sairaalassa. No, menomatkalla Mikkeliin kolmen nuorimman kanssa toiseenkiin autoon tuli vikaa, joten paadyimme kaantymaan takaisin, ja sitten vuokra-autolla korjaamolle hakemaan omaa pois (joka oli juuri saatu korjattua) ja sitten Mikkeliin vanhinta poikaa hakemaan. Oltiin melkein kolme tuntia serkkupoikien aikataulusta jaljessa, joten onnistuimme viettamaan vain puolisentoista tuntia heidan kanssaan Tykkimaella, ja sitten lahtivat kotiin pain ja meidan porukka jai. Ei mennyt pitkaan, ja veljen vaimolta tuli soitto, etta olivat juuri ajaneet kolarin, ja mahtuuko meidan kyydissa kotiin. No, koska ensimmaiseen autoon tuli vikaa, niin alla sattui olemaan 8-paikkainen tila-auto, joten mahtuivat kyydissa kolaripaikalta Mikkeliin, eli loppupaiva meni siina.

Tipusaldo on nyt 11 elavaa, nelja edesmennytta (yksi avustuksella) ja yhdeksan kuoriutumatonta.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Tää laitto sit sen Itsetehdyn hautomakoneen päälle ja siellä pyörii nyt 32 tyrnisten munaa. 2 tasoa on ihan tyhjänä, pitäiskö kerätä muutama viirun munakin sinne? Sit jäis yks taso enää tyhjäksi.
kruttu

Viesti Kirjoittaja kruttu »

Puulanlapsi kirjoitti:Keskiviikko ja torstai yhta hulinaa. Se alkoi siita kun keskiviikkona puolen paivan aikaan olin menossa nuorimman kanssa neuvolaan, ja auton oikean eturenkaan jarru hirtti kiinni. No nopealla ajattelulla kerkisin viela neuvolakaynnille, alla korjaamon vuokra-auto. Kotiin tullessa sitten vanhimmalla pojalla ongelmia matalien sokerien takia, ja loppu paiva meni sairaalareissuun.

Torstaina piti lahtea Tykkimaelle serkkupoikien kanssa, mutta se vahan viivastyi, kun poika vietti yon sairaalassa. No, menomatkalla Mikkeliin kolmen nuorimman kanssa toiseenkiin autoon tuli vikaa, joten paadyimme kaantymaan takaisin, ja sitten vuokra-autolla korjaamolle hakemaan omaa pois (joka oli juuri saatu korjattua) ja sitten Mikkeliin vanhinta poikaa hakemaan. Oltiin melkein kolme tuntia serkkupoikien aikataulusta jaljessa, joten onnistuimme viettamaan vain puolisentoista tuntia heidan kanssaan Tykkimaella, ja sitten lahtivat kotiin pain ja meidan porukka jai. Ei mennyt pitkaan, ja veljen vaimolta tuli soitto, etta olivat juuri ajaneet kolarin, ja mahtuuko meidan kyydissa kotiin. No, koska ensimmaiseen autoon tuli vikaa, niin alla sattui olemaan 8-paikkainen tila-auto, joten mahtuivat kyydissa kolaripaikalta Mikkeliin, eli loppupaiva meni siina.
No huh, jopa on ollut!

Meillä on lähinnä tutustumista uuteen kukkoon. Vaikuttaa hyvältä. Mutta laiduntamaan ei kannattaisi päästää ennen kuin otukset on kunnolla kotiutuneet... Kadotettiin se meinaan jo kerran. Tuli tiistaina, ja torstaina illalla sitten oli kanat jo nukkumassa ja kukko kateissa, vaikka ite oltiin koko ajan oltu pihalla. Epätoivoinen etsintä ei tuottanut tulosta ennen kuin menin vielä käymään navetan takana pissalla ja näin mahtavan näyn: keltainen kukko koivun oksalla kesäillassa pellon takana. Kannatti kuseksia puskiin :smt023 . Sieltä sitten kävin sen nappaamassa kanojen luo. Nyt ovat sisällä. Monta päivää.

Mutta hyvä kukko se on näin alkututtavuuden perusteella. Pitää kanoille seuraa ja koettaa pitää roolinsa silloinkin, kun sitä kovasti pelottaa jotkut asiat mihin kanat on tottuneet... kuten koira. Ei ottaneet kanat ihan tosissaan, kun se kauheasti koirasta hälytteli, mutta kohteliaasti siirtyivät kyllä sisätiloja kohti. Aivan hulppeeta katseltavaa, kun kukko komentaa kanoja sisään HÄTÄ HÄTÄ! HÄTÄ! ja kanat katselee että joo, hetkinen... no kelpaaks tää? ai vieläkin sitä pelottaa, no mennään sit...
Puulanlapsi

Viesti Kirjoittaja Puulanlapsi »

Onnea Krutulle uudesta kukosta!

Sain tanaan toisen kanatraktorin valmiiksi, ja tein siita kerralla petovarman. Siita tuli vakipaikka viidelle nuorelle kiuruvetiselle kukolle.

Pojalla sokerilukemat olleet tosi hyvia.
Vastaa Viestiin