Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kaisumaria
siebenbürger

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Ilomuna, kannattais vielä tarkentaa noita kaivonkatsomismetodeja - eiks sellanen varpu olis parempi,
ainakin yleisemmin käytetty :smt001. Onneks et tippunut!
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Kansi siihen pirulaiseen kyllä rakennetaan ja onni oli kyllä matkassa ...
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Tänään kuuluu huonoa :smt021 :smt021 :smt021 Tuli naapurin kanssa :smt014 tilanne... Hän rakensi tyttärelleen kanalan oman talonsa pihaan tohon vajaa 100m päähän meistä. Tyttö itse asuu jossain pääkaupunki seudulla ja on nyt niin kananpitäjää että :smt043 Näkee kanojaan pari kertaa kuussa ja isi hoitaa muuten. Ja tää pösilö tytär on niin hysteerinen kaikenmaailman tautien kanssa Kanalaan ei saa mennä ettei tule tauteja, vaihtavat kengät eteisessä ja varmaan jos kana kupsahtaa marekkiin tai johonkin niin soittaa eviran tappamaan kaikki linnut 100km:n säteellä. Ja koska mehän ollaan jo eläinrääkkääjiä kun meillä oli pihakissa (kissaa ei ilmeisesti saa pitää ulkona, se on eläinrääkkääjä joka niin tekee) Ja auta armias jos siellä joku tauti ilmenee niin meidän vikahan se varmaan on :smt013

VATTU että kyrsii se ettei tajuta mitä eläin pito on, niitä kuolee välillä parhaasta hoidosta huolimatta, no jos haluavat vaihtaa kenkänsä kanalaan mennessä, niin sehän on heidän päätös, ei se minua haittaa. Mutta kun meille sanoivat ettei pariin päivään saa tulla kanoja katsomaan ettei ne pelästy ja toinen naapuri sanoi että oikeesti pelkäävät tauteja saavansa meiltä niin alkaa ottaa patiin ja rankasti. eipä tämä kanojen pitäjä miettinyt että MITÄS JOS HEIDÄN KANOISTAAN TULEEKIN MEILLE JOKU TAUTI???? :smt044 :smt044 :smt044 :smt042 :smt043 HUIIIII IIIIIIK :smt005

Katsotaan mihin tässä vielä pääsee... tää liippuu jo siihen kun mun veli ei voinut tuoda koiraa meidän pihalle, kun saa linnuista tauteja :smt043 :smt043
Puulanlapsi

Viesti Kirjoittaja Puulanlapsi »

Karkaakohan taalla kohta mopo kasista... Eli uusi satsi munia, talla kertaa rokkeja, hautomakoneessa, ja viikonloppuna pitaisi tulla (eli jollain konstilla hakea) viiruja ja lampaita. (Sain jo niille Evira-rekisteroinnin, yllatys yllatys!) Riikit pitaa jo suosiolla jattaa ensi vuoteen, mutta jauhomatobisnesta harkitsen vakavasti. :smt001

Niin ja tyttojen kanssa vangattiin jonkin aikaa marsuista, ja nyt (viime sunnuntai-illasta alkaen) olemme kolmen nuoren poikamarsun onnellisia omistajia.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Anne käppänä hautoo ja et tuu tänne1
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

"Iskä on sinivalas ja äiti hai." Lasten suusta aamulla kuultua :smt001
harrastaja

Tuli sitte oikein sekarotunen munakuorma laitettuu hautumaan on 3 hybridiä.2 käppänää ja 1 alho kaikki käppänän polkemia ja piipitys kuuluu niistä 2 munasta jotka alkoi kehittymään tämän viikkosista .toivotaan et on 2 tyrnäväläistä tipua lauantaina
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Oikein harmittaa kun siitä on NIIIIN PITKÄ AIKA kun olen viimeksi ehtinyt täällä muniksessa ´oleskella` -on jäänyt taas paljon ihania rupatteluja ja hyödyllistä tietoa väliin :smt012
Mutta tuon IIomunan ehdin tupsahduksen ehdin lukasta, huh -huh :smt009 meillä on samanlainen virtsakaivo ja ihan suoraan navetan pääkäytävän alla. Heti alkuunsa tehtiin siihen kunnon kansi, mutta olen pelännyt koska se raudottamaton betoni putoaa jalkojen alta pois...
No jos jotain positiivista niin onneksi löysit sen nyt eikä esim joku lapsi sitä tehnyt puolestasi.

Meillä pikkutirpat (ne kaikki 13 kukkoa) kilpailevat siitä kuka saa nukkua korkeimmalla orrella ja suosittuja paikkoja näyttää myös olevan niiden kolmen pari viikkoa vanhemman piikkiöläisen vieressä -se joka pääsee änkeemään lähelle kylkeä kiinni on luultavasti onnekkain :smt044

En ole koskaan tiennyt että kana on hellyyden kipeä: vai voiko niin sanoa :smt017 Tänään näin kun Hunaja iltaorrella änkesi päätään Ritarin kylkeen ja siipien alle....ja minä olen luullut että Hunaja ei pätkääkään välitä Ritarin koppuroinneista!
Terkkuja kuitenkin täältä vielä suht viileästä saaristosta: omenapuut kukkii ihan ´näillä näppäimillä` :smt006
Iloisten Munatalo

Navetan raivausta eilisestä lähtien ja uusi kanalan tila saatu jo lähes tyhjäksi, enää yksi hyllyköllinen tavaroita ja muutama rakennuslevy seinää vasten :smt023
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Meillä kävi pikkuemäntä kylässä.Ei mummi meinannut keksiä tekemistä tarpeeksi. Ensin tietty kierreltiin katsomassa uudet kananpojat, pussailtiin pässien kanssa tossa pihamaalla( myös kaikkia kissoja koiria jne. pelkäävä pikkumies otti oikein kummallakin kädellä kiinni pässinpäästä, ja nuuskuttelut vaidettiin miesten kesken .. ikä puoli vuotta ja rapiat päälle). Sitten tietenkin käytiin keräämässä munat. Kalkkunat meinas unehtua kokonaan tiiraamatta, kun ovat tuolla kuttulassa (grrrr.. tää kiinnipito).. Tietenkin neiti 3v halus ihan itse laitaa kananpoikasille ruuat.. Karvista etsittiin joka paikasta, ja kurkku putkella kiljuttiin, Pipsakissa sentään saatiinn paijattua.. Omista noutamista munista tietty piti lettutaikina laittaa, ja kasa lettuja sitten autoon evääksi kotimatkalle... Joka välissä: "Mummi, mitäs sitten tehtäisiin?"

Olivat kolme tuntia, ja mummi uupu niin, että tarvis kahden tunnin päivikset vieraiden poistuttua.. tietty vähän ton kipeen jalan kanssa oli hankalaa toi PUUHAAMINEN :smt040
epi

Viesti Kirjoittaja epi »

Mä olen ainakin huomannu et isovanhemmat ja isoisovanhemmat on lasten lemppareita. aina pitäis olla sinne menossa tai niitten tänne tulossa.. ja jos ei kumminkaan päin, sit puhelimessa pitäis höpöttää.. ja tytöthän on melkein 2 ja 4... :)
harrastaja

Mulle synty 1 tyrnistipu ja toiseksi oli todella hyvää asikaspalvelua kun aamusella tilailin kahvinkeittimeen uutta vesisäiliötä .piti muutan euron ja postikulut maksaa annoin osoitteeni niin hetkenkuluttua soitti uudelleen ja tiedusteli onko takuu voimassa annoin ostopäivän ja paikan niin sanoi en sitte laskua lähetäkkään
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mein Klaara Kalkkunan alta kuulu piipiti-pii! :smt050
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Hienoo :smt007 On noi kalkkutiput niin sulosia! Mulla kuuluu koneesta yks piipiippiii.
Iloisten Munatalo

Mummila-jutut on lasten mielestä paras; niin kuin tämäkin .. tyttärenpoika Sisu 4-v. päiväkodissa: " Meidän Mummin luona on aina tosi kivaa ja se onkin ihan hurja! Se tapatti Berlusconin ja teki siitä ruokaa!" No yksi pikku seikka jäi mainitsematta päiväkodin tädille :oops: että tässä tapauksessa tapettu Berlusconi ei ollut tämä Italian kuuluisuus vaan meidän entinen kukko kakkonen.... :-"
Vastaa Viestiin