Tilannekatsaus; ei vieläkään tipuja. Nostin nyt kosteuden ylemmäs, mittari näyttää 69 liikettä on edelleen, eli ihan en vielä heitä kirvestä kaivoon vaikka tää taitaa olla ennätyspitkä haudonta viirunmunille
apua tossa yhes munas taitaa olla säröjä, en ainakaan muista noita viiruja huomanneeni ennen. Muna myöskin liikkuu vähän. Kosteus itekseen noussu nyt 70neen, vieläkö nostan enemmän? Muut munat aika hiljaisia, yhdessä tai kahdessa olin havaitsevinani jotain eloa
Tai sit ostat Rcomin kaikki hedelmöittyneet on kuoriutuneet 100% paitsi nyt hanhista kaksi meni kesken sikäli vika voi olla munissakin kun ensimmäisiä munia hanhinaaraalta olivat. Kanoilla ja viiruilla aivan mahtavat tulokset ja jos ei niitä viiriäisiä 18 vuorokauden sisällä kuulu niin yleensä ei kuoriudu, toki poikkeuksia on mutta meillä kaikki kuoriutui 17vrk aikana. 19 vrk alkaa olla aika maksimi.
Katsoitko missä vaiheessa haudonta mennyt mönkään?? Olikos sulla tuuletinkone?
Mulla omatekoinen ja eka ei ollut tuuletinta, lämmöt heitteli sen takia.
Lisäsin tuulettimen ja 20:sta munasta 8 kuoriutui, 7 oli tyhjää ja 5 oli keskeytynyt. Eli ihan hyvä prosentti itse kuoriutumisessa jos tyhjiä ei lasketa.
Olen tyytyväinen ja pienillä paranteluilla aloitan seuraavan haudonnan:)
ensinnäkin.. vain yksi oli lähtenyt kehittymään.. tästä opiksi, ei kannata kokeilla kaupan munilla. 7/9 oli kaupan muna. Kehittymään lähtenytkin oli vasta ihan aluillaan eikä ollut tuuletinta. Ihmettelen vaan, miten ihan oikeesti mun mielestä muutama muna liikkui? johtuiko lämpöjen ja kosteuksien vaihtelusta vai olenko vaan hullu? mutta kun mieskin oli näkevinään liikettä eli sitten meitä on kaksi hullua.. no onneksi kaverilla oikee kone, kokeillaan nyt sillä näitä viiruja ja jos oikeen innostun, niin sitten shoppailemaan
Kaupan viirumunat taitaa vaan olla melko suurella todennäköisyydellä kukottomista paikoista...
Et jos saat muualta niin ota mielummin sellasesta paikasta jossa kukko varmuudella
Hyvä jos saat konetta lainaan, niin saat kokeiltua
Itse laitoin satsin eilen tulemaan, saas nähdä meneekö kaikki nappiin.
Kaikki voi mennä mönkään yhdestä sähkökatkoksesta tai lampun rikkoutumisesta sillon ku ei itse paikalla vahtimassa:/
Meillä haudottiin mini-ecolla 19 vrk. Oli 30 viirunmunaa ja 19 tuli palleroita eilen. Aikamoisia vipeltäjiä, kun tänään laitettiin pikkutirpoille pahvilaatikkopesä lämpölampun alle. Munankeltuainen näytti maistuvan ja pikkupunahelttaakin jotkin jo maistelivat. Yksi on keltainen ja 18 riistanväristä. Jänskätään nyt moniko alkaa kiroilemaan ja ketkä munimaan.
Omatekoisella tuli toinen satsi 3 viikkoa sitten, 16 tipusta:) Kaikki terveitä ja pysyi hengissä.
Eli nyt on omatekoisella haudottu 2 viiriäissatsia, 1 kinder-yllätys, tällä hetkellä 3 orpin munaa koneessa, jotka pitäs kuoriutua tämän viikon lopulla:)
Hyvin toimii omatekoinenkin
Meillä haudottiin mini-ecolla 19 vrk. Oli 30 viirunmunaa ja 19 tuli palleroita eilen. Aikamoisia vipeltäjiä, kun tänään laitettiin pikkutirpoille pahvilaatikkopesä lämpölampun alle. Munankeltuainen näytti maistuvan ja pikkupunahelttaakin jotkin jo maistelivat. Yksi on keltainen ja 18 riistanväristä. Jänskätään nyt moniko alkaa kiroilemaan ja ketkä munimaan.
-longi-
Minulla on menossa 18 vrk ja rupesin luulemaan, että ei tule munista yhtään mitään. Sitten rupesin lukemaan tätä juttua ja kävin välillä katsomassa konetta taskulampulla. Yhdessä munassa oli kuori jo vähän rikki. Hautomislämpö on ollut koko ajan 37,5 astetta ja kosteus 45 - 50%. Nyt yli 60%. Toisaalta se on ihan hyvä, koska valtaosa koneessa on kananmunia. Kanatipuista viimeksi viimeinen kuoriutui 24. päivänä ja oli pestävä liimaantunesta köhnästä puhtaaksi, että siivet ja jalat tulivat vapaiksi, mutta nyt kolmeviikkoisena on yhtä terhakka kuin muut samasta parvesta.
Tänään on 19 päivä ja viirut ovat yöllä tulleet kuoristaan kuin popcornit. Onpa eläväistä porukkaa verrattuna kananpoikasiin. Todella suloisia. En ihmettele, että moni on niihin rakastunut. Suurin ihmetyksen aihe on minulle miten niin pienestä munasta tulee niin suuret poikaset. Todella reippaita pikkuisia otuksia. Suuri kiitos munien lahjoittajalle.