Se kana, joka todennäköisesti ensi kesänä rupeaa hautomaan (hautoi viime kesänäkin, 5 poikasta tuli

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Iloisten Munatalo kirjoitti:...heti kun avaan kanalan oven se pyrähtää joko päähän tai suoraan vaan kohti ja nappaan sen kiinni ilmastaSyö kädestä ja istuu olkapäällä niin kauan kun kanalassa olen, muun ajan kyllä vielä viettää emonsa kanssa. Pieni kukkopoika tämä on. Suloisesti katselee minua päätään kallistellen ja kuunnelle mun juttelua ja tänään ekaa kertaa hankasi nokkaansa mun poskea vasten
Haluaisin ajatella, että osoitti hellyyttä mutta totuus taitaa olla että puhdisti nokkansa maissin tähteet mun poskeen
![]()
Kanoille on kyllä kiva jutella, meittiäkin jotkut on muutaman kerran kuunelleet oikeasti kiinnostuneina. Tuota "syliterapiaa" voisikin kokeilla ensi keväänä-kesänä, kun Asta-muori (ja muut mukavat kanaset) alkaa todennäköisesti hautomaan...Nuki kirjoitti:Jostain syystä tuntuu, että linnut tykkää kun niille höpöttelee. Hilkka varsinkin on kova juttelemaan, käydään välillä pitkiä keskusteluja eikä kielimuuri haittaa ollenkaan
Kyllä voi! "Höpsöimmät" kananomistajat juttelevat jo haudottaville munillekochin-fani kirjoitti:Mutta voisiko niille esimerkiksi alkaa juttelemaan kun ne ovat kuoriutuneet ja sitä mukaa pikkuhiljaa vaikkapa syöttää kädestä...?
Minä ainakin jaksoin, kiitos paljonpetskin kirjoitti: Tässä nyt oli jotain ohjeita miten kanan saa kesyyntymään. En kyllä tiedä kuka näitä jaksaa lukea
![]()