Mikä kanoissa oikein viehättää?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

pönttö

Re: Mikä kanoissa oikein viehättää?

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Television piirretyissä kanoista muovataan tyhmiä ja vähäjärkisiä tehomunijoita.
Mielestäni on typerää antaa piirrettyjä töllääville lapsille sellainen mielikuva, että kanat olis oikeasti tyhmiä.
Se ei ole totta!
Kanathan on viisaita ja kekseliäitä, jokaisella kanllahan on oma persoonallisuuskin; yksi on ahne, toinen ilkeä, kolmas kesy, neljäs on oikea touhuamisen asiantuntija ja niin edelleen. Lista on loputon.
Minä koen, että kana on juuri "se oikea" eläin minulle. Linnut ovat minulle niitä eläimiä, joihin saan kontaktin.
Oli kana luonteeltaan minkälainen tahansa, se on silti minun lempparini. :smt049
Linnut ovat ihan ykkösiä, eikö teistäkin? :smt003
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Yhdyn Korpelan kirjoitukseen kanalan rauhoittavasta ilmapiiristä, aina kun ketuttaa tai harmittaa niin tämä akka painaa kanalaan :) Tänään vierähti tovi kanojen kylpypuuhia katsellessa, ensimmäisen kerran näin omat kanaset autuaasti kylpemässä :smt040
Kuva

Viiriäisetkin ovat ihanuuksia kun visertävät ja tunkevat kädelle kun menen juttelemaan niille :) ruokakippojen täyttö on aika mahdotonta kun tunkevat käteen ja eteen :)
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

^Vähän oon kade, mun viiriäisparat sinkoilee lähinnä pitkin seiniä kun meen lähelle :smt085 Pitää varmaan alkaa käsitellä niitä taas enemmän, kesällä kun siirtelin niitä kaks kertaa päivässä yöhäkistä päivähäkkiin ja toistepäin, ne alkoivat jo olla ihan lunkeja käsiteltäviä. Vaikka ei ne silloinkaan erityisesti kaivanneet mun seuraa.
Onneks on Tyyne-terapiakotsi joka tunkee syliin aina kun mahdollista :smt054
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

:smt005 Tyyne terepiakotsi :smt042
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Ne on kaikki kyllä terapeuttisia, mut Tyyne ja kolme kamuaan ottivat tavaksi lennähtää omatoimisesti syliin ja asettua siihen nokosille. Se oli tosi terapeuttista kun oli koulun loppurutistus meneillään ja kökin kaikki illat kanalassa lepuuttamassa hermojani :smt005 Tyyne etenkin on tosi sylikana, heti kun meen kanalaan ja kyykistyn yhtään, se yrittää lennähtää syliin. Jotenkin kovin liikuttavaa eläimeltä, josta puhutaan ettei ne arvosta kosketusta :smt049
Vastaa Viestiin