Tupsuille tosiaan korkea häkki (meillä n.150cm), jossa pohjalla piiloja ja ylöspäin orsia. Meillä noi tupsut pääsevät myös päivittäin lentelemään navetassa.
Mä lasken, et lintu on kesy, kun sen saa häkistä kädelle ja on siinä tyytyväisenä ja se toteutuu kyllä mun kaikkien viiriäisten kanssa. Yhtälailla tupsut, japskit ja siniviirut sinkoilee meillä, jos joku vieras menee häkin viereen.
Meillä tupsut syö undujen ja parakiittien siemensekoituksista miksattua ruokaa, joka sisältää myös vitamiineja, munavoimaruokaa, jauhomatoja ja sirkkoja. Vapaasti ne pääsevät myös hakemaan kalkkia ja päivittäin saavat myös tuoreruokaa, joista ihan tavallinen salaatti on suosikkia. Häkissä on myös hirssintähkiä ja undujen siementikkuja huviksi. (ei ne ole yhtään lellittyjä

)
Äänimaailma tupsuilla on kans ihan omansa. Naksutusta kuuluu, jos varoittavat jostain ja toisiaan huutelevat sellaisella u-u-uu, u-u-uu, u-u-uu -kutsulla. Tavallinen ääntely on sit sellaista viheltelyä.
Tosiaan pariskuntana elelevät (mitä nyt meillä välillä koittavat tehdä tuttavuutta japskien kanssa naapurihäkkiin) ja poikasia tekis mieli hautoa, mut tässä se ongelma, et laillisesti Suomeen on kai tuotu vain näiden mun tupsujen vanhemmat, joten erisukuisuutta on mahdoton toteuttaa.

Jos jollain on tiettävästi erisukuisia, niin sopii ilmoittautua tähän väliin!