Mitä tänään kuuluu?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Mitä tänään kuuluu?
'Pienen' nuorikko Saken heltat on punertunu ihanparissa päivässä ja se yrittää kertoo mulle kovin jotain. Vieläköhän menee kauan et pesässä on ensimmäinen kotona haudotun kanan muna
Myös Saken hautomoveli Laku yrittää kertoo mulle jotain, mut uskoisin sen liittyvän juur saavutettuun kanalanpäämiehenvirkaan. Pahemmin tappelun jälkiä ei oo, hieman rupee Riston harjassa, mutta nyt Laku on pomo. Kanat on jaettu tasan, vanhemmat Ristolle ja uudet neidot Lakulle. Voisin keväämmällä vielä yrittää ostaa pari erisukuista kanaa lisää, joko silveriä tai sinistä.

Tänään tapahtui se, mitä ei pitänyt tapahtua; yksi hanhista on kadonnut. Luultavasti merikotka tai huuhkaja on sen vienyt, kun ei näy mitään jälkiä eikä sulkia missään. Ainoa lohtu tässä on se, että isä- ja äitihanhi ovat tallessa ja vahingoittumattomia. -ja nyt siis vain 5 poikasta jäljellä...
Ei auta muu kuin teurastaa ne, joita emme pidä talven yli ja pitää loppuporukka aitauksessa.

Ei auta muu kuin teurastaa ne, joita emme pidä talven yli ja pitää loppuporukka aitauksessa.

Kakkua syöty nam ..Nyt mulla on sitten vävy kun tytär meni kihloihin.....
Voi hanhilasta! Ja onnea harrastajalle! Mulla on nelivuotias tytär. Huh, huh. Joskus meilläkin ehkä tuollaista kakkua syödään?!
Jospa se hanhilapsonen jostakin putkahtaa vielä ...
Harrastajalle onnea uudesta vävystä
Meillä laitettiin tänään lämmitystä päälle jotta saataisiin kostutta vähemmäksi kanalassa... mittari HI:lla koko ajan
ja ikkunoista valui vesi aamulla. <Nyt on lämpö päällä ja tuuletus räppänä auki ... katotaan onko mitään vaikutusta. Huomenna lisään kuivaa turvetta pehkun pintaan imemään kosteutta itseensä.
Harrastajalle onnea uudesta vävystä

Meillä laitettiin tänään lämmitystä päälle jotta saataisiin kostutta vähemmäksi kanalassa... mittari HI:lla koko ajan

JEE! Hanhilapsi huusi koko yön järvellä ja liittyi parveen aamulla, kun päästin elukat ulos. Se ei ollutkaan päättynyt saaliiksi! Pelokas on kyllä ,kun ei tullut heti esiin kutsuttaessa, eli jokin sitä on jahdannut.. 

Hyvä että oli turvassa!
Täällä laitettiin tänään ikkunat talvea varten kunnolla säppiin kanalassa. Minttu kun haukkuu jo joka yö jotain tos pihalla
Nytkin koko ajan, enkä mä nää mitään siellä. Luotan kuitenkin koiran nenään.
Kuttulan ikkunoita aloin laittaa kiinni mutta toinen on kosteuden takia turvonnu ja muutenkin sentin verran liian levee. Täytyy irrottaa ruuvit ja käydä jossain höyläämässä 1,5 cm pois leveydestä. Sisäpuolelle tulevat pleksit kanalaan ja kuttulaan haen vasta joulukuussa.
Kanalaan tuli askarreltua tänään kiintee pesä saranoidulla kattoluukulla
Kelpo tuli, hienompikin olis voinu tulla jos käyttäisin jotain muuta kun jätelautaa
Vaan kanat ei valita raakalaudasta tai naulanrei'istä 
Täällä laitettiin tänään ikkunat talvea varten kunnolla säppiin kanalassa. Minttu kun haukkuu jo joka yö jotain tos pihalla

Kuttulan ikkunoita aloin laittaa kiinni mutta toinen on kosteuden takia turvonnu ja muutenkin sentin verran liian levee. Täytyy irrottaa ruuvit ja käydä jossain höyläämässä 1,5 cm pois leveydestä. Sisäpuolelle tulevat pleksit kanalaan ja kuttulaan haen vasta joulukuussa.
Kanalaan tuli askarreltua tänään kiintee pesä saranoidulla kattoluukulla

Me ollaan ihan pähkinöinä ekat munat löytyi tänään pesästä! Samassa pesässä oli kaksi pientä munaa.
Tytöt ja kukko ovat pari päivää touhunneet ja eilen sanoin , että taitaa olla muninta alkamassa
Tytöt ja kukko ovat pari päivää touhunneet ja eilen sanoin , että taitaa olla muninta alkamassa

- Aleksandra
- kalkkuna
Onneksi olkoon ekoista munistaArmaada kirjoitti:Me ollaan ihan pähkinöinä ekat munat löytyi tänään pesästä! Samassa pesässä oli kaksi pientä munaa.

Mullakin ovat pikkukanat joita on 3 aloitelleet munimaan ja aina yhtä kivaa saada pieniä munia..ONNEAAleksandra kirjoitti:Onneksi olkoon ekoista munistaArmaada kirjoitti:Me ollaan ihan pähkinöinä ekat munat löytyi tänään pesästä! Samassa pesässä oli kaksi pientä munaa.
Tytöt ja kukko ovat pari päivää touhunneet ja eilen sanoin , että taitaa olla muninta alkamassa! Eikö vaan tunnukin hienolta
!
Saimpa sitte jyvät haettua ,antaa talven tulla ,mut ei oikein tämmösellä kuralla oo talvesta tietoo.Mutta hyväpuolikin on kanoilla kun
+12c astetta lämmintä ja ulkona +2 eipä oo lämpolamppua tarvinnu ja hyvä minä tänään vasta huomasin kellokytkin olikin kesässä. Syttyi vain aamulla 4 tunniksi ja illalla5 ja ihmetellyt vain suurta heittoa muninnassa .Mutta se selvisi aurinkoisella päivällä ovat saaneet enempi valoa.Tänään kun oli oikein pimee ja pyöriin siellä niin kanat oli orrella ja siinä tajusin et kello ei taidakkaan vielä pitää paikkaansa ja heti alkoi kuopsutus kun laitoin valon ja sitte ruokinnanaikana ne oli vastaanottamassa kun olivat saaneet koko päivän olla valosassa ,ihan toisella tavalla kuin aiemmin. kuukauden jo sisällä ollet tainu vanhuus tulla.
+12c astetta lämmintä ja ulkona +2 eipä oo lämpolamppua tarvinnu ja hyvä minä tänään vasta huomasin kellokytkin olikin kesässä. Syttyi vain aamulla 4 tunniksi ja illalla5 ja ihmetellyt vain suurta heittoa muninnassa .Mutta se selvisi aurinkoisella päivällä ovat saaneet enempi valoa.Tänään kun oli oikein pimee ja pyöriin siellä niin kanat oli orrella ja siinä tajusin et kello ei taidakkaan vielä pitää paikkaansa ja heti alkoi kuopsutus kun laitoin valon ja sitte ruokinnanaikana ne oli vastaanottamassa kun olivat saaneet koko päivän olla valosassa ,ihan toisella tavalla kuin aiemmin. kuukauden jo sisällä ollet tainu vanhuus tulla.
Jei, meillä on alkanut toinen nuorista kiuruvetisistä munimaan
Mörkö varmaankin on pyöräyttänyt ekan pikkumunansa
Muna odotti ruokintapöydällä kanalaan mennessä
Toivottavasti se nyt kumminkin oppii kohta pesään tekemään, ettei tarvihe munia pitkin poikin etsiskellä..
Se onkin nyt sitten tällähetkellä ainut muniva kiuru miulla, kun toinen nuori ei vielä muni ja Maissi on tauolla ja sulkasadolla

Se onkin nyt sitten tällähetkellä ainut muniva kiuru miulla, kun toinen nuori ei vielä muni ja Maissi on tauolla ja sulkasadolla

olen pitkään jo pohtinut, et pitäiskö myydä nuo mustat ruåtsalaiset pois. Tai eihän niitä ole kuin pariskunta. Millään ei viitsisi kahden takia pitää lämpimänä toista kanalaa talven yli. Toisaalta, voinhan mä ne 3 orppitipua sinne laittaa kans. Vai pitäisköhän niistäkin luopuu? Ärh, ehkä mä laitan ilmon ja katon et meneeks kaupaksi näin myöhään syksyllä...